piątek, 5 czerwca 2020

Drzewo do samego nieba

Witajcie, moi mili.
Dziś w dalszym ciągu będziemy omawiali lekturę "Drzewo do samego nieba".

Zapiszcie w zeszycie:
5 VI 2020                     Lekcja
Temat: "Drzewo do samego nieba".
NaCoBeZu:
1. Na podstawie treści opowiadania poprawnie kończę zdania.▢
2. Poprawnie określam liczbę i czas czasowników i wpisuję je we właściwe miejsca.▢
3. Układam z rozsypanki tekst o drzewie.▢
4. Piszę list do pana kierownika-uzasadniam,dlaczego drzewo powinno zostać na podwórku.▢
5. Rysuję plan podwórka.▢

Otwórzcie podręcznik na stronie 60. Przeczytajcie lub wysłuchajcie opowiadanie. Wykonajcie polecenia:


Odpowiedzcie na pytania (ustnie):
Dlaczego dzieci tak bardzo kochały drzewo?
Co oglądali chłopcy, siedząc na jego potężnych konarach?
Kto i w jaki sposób ocalił drzewo?
Dlaczego, według dzieci, drzewo sięgało do samego nieba?

Pozostałe zadania przedstawione na zdjęciach możecie wydrukować (kto ma taką możliwość) lub przepisać.

Ułóżcie z rozsypanki zdania. Każde składa się z dwóch części. Mała podpowiedź: Zwróćcie uwagę na znaki interpunkcyjne.


Następne zadanie zapiszcie w zeszycie według wzoru:

Drzewo było świadkiem: ........... (tu wpiszcie po przecinku wydarzenia; pamiętajcie o zapisie wyrazów w odpowiedniej formie).

Pamiętacie, jakie imiona nosiły zwierzęta mieszkańców kamienicy? (osoby, które nie mogą wydrukować, zapisują w zeszycie: 
właściciel- imię zwierzęcia)



Wyobraźcie sobie, że jesteście architektami. Narysujcie plan podwórka, na którym będzie zieleń, miejsce zabaw dla dzieci i teren dla zwierząt.

Ostatnie zadanie:


Sprawdź swoją wiedzę na temat lektury:

https://view.genial.ly/5ec982439330ad0d7cd6d9a6/learning-experience-challenges-drzewo-do-samego-nieba-quiz?fbclid=IwAR0XRmsLhd25uf6p19KDnCLEoBFam8GMtbTHsEkJqQ39o92UGk4NPy6fZcc


https://view.genial.ly/5ebb90ccaa50920d7ff43a07/vertical-infographic-list-drzewo-do-samego-nieba?fbclid=IwAR1vIt5nwype7snzvlXuKtw4cKP-i34o45EjckXdc7Fb7iyMXkyG0yHkBRo

Posłuchajcie utworu "Dance monkey".



Zadanie dla Was. Spróbujcie rytmicznie wyklaskać, wytupać. 


Gdyby tempo było za szybkie, poproście rodziców, aby zwolnili film. Jak to zrobić? Instrukcja poniżej:


https://drive.google.com/file/d/13HK9BW9e9Po5CNbmmCCdbDdh6bc6F3kU/view?usp=sharing


W ramach zajęć z wychowania fizycznego w dalszym ciągu ćwiczymy skakanie na skakance.

Życzę miłego weekendu.
Do zobaczenia w poniedziałek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz