piątek, 27 marca 2020

Co kwitnie wiosną?


Witam Was, moi drodzy 😃

Wiem od Waszego kolegi, że nowy sposób nauki tabliczki mnożenia jest, cytuję: "bardzo fajny". Otrzymałam filmik jak sprawnie mnoży nawet większe liczby.
Czy inne osoby też już potrafią mnożyć na palcach? Pochwalcie się.

A teraz rozpoczynamy dzisiejsze lekcje.

Przygotujcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

27 III                                         Lekcja
Temat: Co kwitnie wiosną?
Cel: Układam przepis na wiosnę..
NaCoBeZu:
1. Układam zdania o wiośnie.▢
2. Dopisuję przymiotniki do rzeczowników.▢
Pytanie kluczowe: Dlaczego rośliny zaczynają rozwijać się wiosną i czego potrzebują do życia?

Zastanówcie się nad pytaniem kluczowym. Porozmawiajcie o tym z rodzicami.
   Otwórzcie, proszę, podręczniki do języka polskiego na stronie  78 i 79, przeczytajcie teksty :
"Czupiradło", "Wiosna", "Pomylona wiosna".
(możecie to zrobić kilka razy, by poćwiczyć czytanie).
 Czy znacie wiosenne kwiaty? Możecie to sprawdzić. klikając w poniższy link:
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda/kwiaty_wiosna.html

   Komu dało się rozwiązać wszystkie zagadki? 
  Przepiszcie do zeszytu nazwy wiosennych kwiatów.

Czas na rozruszanie kości:
Zabawa "Bocian i żabki"- naśladujcie ruchy bociana- plecy wyprostowane, kolana unosimy wysoko, z rąk robimy dziób i maszerujemy po łące. Potem zamieniamy się w żabki. Wiecie, jak skaczą, prawda? To zaczynamy.

Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 70. 
Zadanie 1
Napisz w zeszycie przepis na wiosnę. 
( popatrz jak jest napisany przepis na przyjaciela)
   Na pewno nie raz pomagaliście rodzicom piec ciasto czy babeczki. Skąd wiemy ile wziąć mąki, jajek i innych produktów? Musimy mieć przepis. Co to takiego?
Przepis kulinarny – opis czynności prowadzących do przygotowania potrawy
Współczesny przepis kulinarny jest przeważnie ułożony według jednego schematu i zawiera kolejno[1]:
  • nazwę potrawy i ewentualnie krótkie wprowadzenie;
  • listę potrzebnych składników wraz z podaniem ich ilości, czasem także specjalne wyposażenie niezbędne do przygotowywania potrawy;
  • opisane krok po kroku kolejne czynności prowadzące do otrzymania potrawy, wraz z podaniem czasu niektórych działań, np. obróbki termicznej;
  • sposób podania potrawy;
  • niekiedy informacje dodatkowe, w rodzaju zamienników niektórych składników, stopnia trudności przygotowywania potrawy, jej kosztu lub wartości energetycznej.
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepis_kulinarny )

   Gdy będziecie opisywali kolejne czynności, starajcie się używać takich wyrazów: najpierw, później, następnie, na koniec.
Napiszcie przynajmniej 4-5 czynności.
Pamiętajcie, aby wszystkie składniki były w wykorzystane w sposobie przygotowywania.
Na końcu umieśćcie napis ,,Smacznego!''

Jestem ciekawa, komu udało się  wykorzystać w przepisie jak najwięcej nazw roślin i zwierząt. 
  
Następne zadanie: 
Proszę nauczyć się wiersza "Wiosna" ( str. 79) na pamięć. Pamiętacie kryteria sukcesu? 

RECYTACJA
Kryteria sukcesu (NaCoBeZu)
1. Mówisz cały tekst z pamięci, bez pomyłek i przekręcania wyrazów.
2. Mówisz powoli i wyraźnie.
3. Robisz przerwy na oddech zgodnie ze znakami interpunkcyjnymi.
4. Nie zastanawiasz się, nie robisz przerw.
5. Modelujesz odpowiednio głos.

   Wyjątkowo dopisuję dodatkowy punkt. Będzie to zadanie z techniki. Proszę zaprojektować nakrycie głowy, wykonać i podczas recytacji użyć je jako rekwizyt. Możecie wykorzystać kapelusz, materiał, kolorowy papier, bibułę, sztuczne kwiatki, ptaszki itp.
Czas realizacji- następny piątek. Czekam na filmy.

Wykonajcie zadanie 2 i 4. Przypominam, co to test przymiotnik:

Przymiotnik oznacza cechy roślin, zwierząt, osób, rzeczy,

odpowiada na pytania :  jaki?, jaka?, jakie? 

Wykonajcie zadanie 3, 5 i 6. Pamiętajcie o starannym piśmie.
Nie zapomnijcie o samoocenie.


Zaproście brata, siostrę, rodziców. Bawcie się dobrze. Kliknijcie w poniższy link:

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
27 III                           Lekcja
Temat: Poznaję czworokąty.
NaCoBeZu:
1. Łączę figury z właściwymi nazwami.▢
2. Znajduję na obrazku trójkąt i czworokąt.▢

Przepiszcie i narysujcie informację z ramki (podręcznik, str. 25, zadanie 2), Zaznaczcie i podpiszcie boki, kąty i wierzchołki. 
Otwórzcie ćwiczenia, str. 21. Wykonajcie zadania 1, 2 i 3.

Nie zapomnijcie o samoocenie

Zapraszam Was do zabawy muzycznej. Kliknijcie w link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA
   Waszym zadaniem jest nauczyć się odtwarzać dźwięki i gesty. Czekam na filmiki do następnego piątku. Możecie do zabawy zaprosić rodziców.

Pozdrawiam Was serdecznie. Życzę miłego weekendu.
Do zobaczenia w poniedziałek.

Wasza wychowawczyni Pani Ania.

PS
   Kochani, dziś jest Międzynarodowy Dzień Teatru. 
Z tej okazji chciałabym Was zaprosić na spektakl muzyczny transmitowany z Teatru Wielkiego w Warszawie. Na pewno pamiętacie, jak należy zachowywać się w teatrze. 

Zapraszam na spektakl pt.: "Gdzie jesteś, bajko?" Życzę miłych wrażeń 🎭

http://vod.teatrwielki.pl/stream/vod/bajko-gdzie-jestes/




12 komentarzy:

  1. Proszę pani. Pani zrobiła błąd w Nacobezu. To Łukasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujność. Już poprawiam, "o" wiośnie powinno być.

      Usuń
  2. Skończyłam quiz o kwiatach. Oliwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy udało Ci się odgadnąć nazwy wszystkich kwiatów? Który kwiat najbardziej lubisz?

      Usuń
    2. Tak,udało mi się. Najbardziej lubię trzy kwiaty: krokusy,

      przebiśniegi i szafirki. Tęsknie za szkołą. Oliwia

      Usuń
  3. Żadne zadanie nie było łatwe :[

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale udało Ci się wykonać zadania? Może potrzebujesz dodatkowych wskazówek?

      Usuń
  4. co ma być na tym fimiku?

    OdpowiedzUsuń
  5. Skończyłam lekcje. Pozdrawiam Oliwia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałem, bardzo mi się podobał. Łukasz

    OdpowiedzUsuń