pi膮tek, 27 marca 2020

Co kwitnie wiosn膮?


Witam Was, moi drodzy 馃槂

Wiem od Waszego kolegi, 偶e nowy spos贸b nauki tabliczki mno偶enia jest, cytuj臋: "bardzo fajny". Otrzyma艂am filmik jak sprawnie mno偶y nawet wi臋ksze liczby.
Czy inne osoby te偶 ju偶 potrafi膮 mno偶y膰 na palcach? Pochwalcie si臋.

A teraz rozpoczynamy dzisiejsze lekcje.

Przygotujcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

27 III                                         Lekcja
Temat: Co kwitnie wiosn膮?
Cel: Uk艂adam przepis na wiosn臋..
NaCoBeZu:
1. Uk艂adam zdania o wio艣nie.▢
2. Dopisuj臋 przymiotniki do rzeczownik贸w.▢
Pytanie kluczowe: Dlaczego ro艣liny zaczynaj膮 rozwija膰 si臋 wiosn膮 i czego potrzebuj膮 do 偶ycia?

Zastan贸wcie si臋 nad pytaniem kluczowym. Porozmawiajcie o tym z rodzicami.
   Otw贸rzcie, prosz臋, podr臋czniki do j臋zyka polskiego na stronie  78 i 79, przeczytajcie teksty :
"Czupirad艂o", "Wiosna", "Pomylona wiosna".
(mo偶ecie to zrobi膰 kilka razy, by po膰wiczy膰 czytanie).
 Czy znacie wiosenne kwiaty? Mo偶ecie to sprawdzi膰. klikaj膮c w poni偶szy link:
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda/kwiaty_wiosna.html

   Komu da艂o si臋 rozwi膮za膰 wszystkie zagadki? 
  Przepiszcie do zeszytu nazwy wiosennych kwiat贸w.

Czas na rozruszanie ko艣ci:
Zabawa "Bocian i 偶abki"- na艣ladujcie ruchy bociana- plecy wyprostowane, kolana unosimy wysoko, z r膮k robimy dzi贸b i maszerujemy po 艂膮ce. Potem zamieniamy si臋 w 偶abki. Wiecie, jak skacz膮, prawda? To zaczynamy.

Teraz otw贸rzcie 膰wiczenia na stronie 70. 
Zadanie 1
Napisz w zeszycie przepis na wiosn臋. 
( popatrz jak jest napisany przepis na przyjaciela)
   Na pewno nie raz pomagali艣cie rodzicom piec ciasto czy babeczki. Sk膮d wiemy ile wzi膮膰 m膮ki, jajek i innych produkt贸w? Musimy mie膰 przepis. Co to takiego?
Przepis kulinarny – opis czynno艣ci prowadz膮cych do przygotowania potrawy
Wsp贸艂czesny przepis kulinarny jest przewa偶nie u艂o偶ony wed艂ug jednego schematu i zawiera kolejno[1]:
  • nazw臋 potrawy i ewentualnie kr贸tkie wprowadzenie;
  • list臋 potrzebnych sk艂adnik贸w wraz z podaniem ich ilo艣ci, czasem tak偶e specjalne wyposa偶enie niezb臋dne do przygotowywania potrawy;
  • opisane krok po kroku kolejne czynno艣ci prowadz膮ce do otrzymania potrawy, wraz z podaniem czasu niekt贸rych dzia艂a艅, np. obr贸bki termicznej;
  • spos贸b podania potrawy;
  • niekiedy informacje dodatkowe, w rodzaju zamiennik贸w niekt贸rych sk艂adnik贸w, stopnia trudno艣ci przygotowywania potrawy, jej kosztu lub warto艣ci energetycznej.
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepis_kulinarny )

   Gdy b臋dziecie opisywali kolejne czynno艣ci, starajcie si臋 u偶ywa膰 takich wyraz贸w: najpierw, p贸藕niej, nast臋pnie, na koniec.
Napiszcie przynajmniej 4-5 czynno艣ci.
Pami臋tajcie, aby wszystkie sk艂adniki by艂y w wykorzystane w sposobie przygotowywania.
Na ko艅cu umie艣膰cie napis ,,Smacznego!''

Jestem ciekawa, komu uda艂o si臋  wykorzysta膰 w przepisie jak najwi臋cej nazw ro艣lin i zwierz膮t. 
  
Nast臋pne zadanie: 
Prosz臋 nauczy膰 si臋 wiersza "Wiosna" ( str. 79) na pami臋膰. Pami臋tacie kryteria sukcesu? 

RECYTACJA
Kryteria sukcesu (NaCoBeZu)
1. M贸wisz ca艂y tekst z pami臋ci, bez pomy艂ek i przekr臋cania wyraz贸w.
2. M贸wisz powoli i wyra藕nie.
3. Robisz przerwy na oddech zgodnie ze znakami interpunkcyjnymi.
4. Nie zastanawiasz si臋, nie robisz przerw.
5. Modelujesz odpowiednio g艂os.

   Wyj膮tkowo dopisuj臋 dodatkowy punkt. B臋dzie to zadanie z techniki. Prosz臋 zaprojektowa膰 nakrycie g艂owy, wykona膰 i podczas recytacji u偶y膰 je jako rekwizyt. Mo偶ecie wykorzysta膰 kapelusz, materia艂, kolorowy papier, bibu艂臋, sztuczne kwiatki, ptaszki itp.
Czas realizacji- nast臋pny pi膮tek. Czekam na filmy.

Wykonajcie zadanie 2 i 4. Przypominam, co to test przymiotnik:

Przymiotnik oznacza cechy ro艣lin, zwierz膮t, os贸b, rzeczy,

odpowiada na pytania :  jaki?, jaka?, jakie? 

Wykonajcie zadanie 3, 5 i 6. Pami臋tajcie o starannym pi艣mie.
Nie zapomnijcie o samoocenie.


Zapro艣cie brata, siostr臋, rodzic贸w. Bawcie si臋 dobrze. Kliknijcie w poni偶szy link:

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

Otw贸rzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
27 III                           Lekcja
Temat: Poznaj臋 czworok膮ty.
NaCoBeZu:
1. 艁膮cz臋 figury z w艂a艣ciwymi nazwami.▢
2. Znajduj臋 na obrazku tr贸jk膮t i czworok膮t.▢

Przepiszcie i narysujcie informacj臋 z ramki (podr臋cznik, str. 25, zadanie 2), Zaznaczcie i podpiszcie boki, k膮ty i wierzcho艂ki. 
Otw贸rzcie 膰wiczenia, str. 21. Wykonajcie zadania 1, 2 i 3.

Nie zapomnijcie o samoocenie

Zapraszam Was do zabawy muzycznej. Kliknijcie w link poni偶ej:

https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA
   Waszym zadaniem jest nauczy膰 si臋 odtwarza膰 d藕wi臋ki i gesty. Czekam na filmiki do nast臋pnego pi膮tku. Mo偶ecie do zabawy zaprosi膰 rodzic贸w.

Pozdrawiam Was serdecznie. 呕ycz臋 mi艂ego weekendu.
Do zobaczenia w poniedzia艂ek.

Wasza wychowawczyni Pani Ania.

PS
   Kochani, dzi艣 jest Mi臋dzynarodowy Dzie艅 Teatru. 
Z tej okazji chcia艂abym Was zaprosi膰 na spektakl muzyczny transmitowany z Teatru Wielkiego w Warszawie. Na pewno pami臋tacie, jak nale偶y zachowywa膰 si臋 w teatrze. 

Zapraszam na spektakl pt.: "Gdzie jeste艣, bajko?" 呕ycz臋 mi艂ych wra偶e艅 馃幁

http://vod.teatrwielki.pl/stream/vod/bajko-gdzie-jestes/




12 komentarzy:

  1. Prosz臋 pani. Pani zrobi艂a b艂膮d w Nacobezu. To 艁ukasz.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 za czujno艣膰. Ju偶 poprawiam, "o" wio艣nie powinno by膰.

      Usu艅
  2. Sko艅czy艂am quiz o kwiatach. Oliwia.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Czy uda艂o Ci si臋 odgadn膮膰 nazwy wszystkich kwiat贸w? Kt贸ry kwiat najbardziej lubisz?

      Usu艅
    2. Tak,uda艂o mi si臋. Najbardziej lubi臋 trzy kwiaty: krokusy,

      przebi艣niegi i szafirki. T臋sknie za szko艂膮. Oliwia

      Usu艅
  3. 呕adne zadanie nie by艂o 艂atwe :[

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ale uda艂o Ci si臋 wykona膰 zadania? Mo偶e potrzebujesz dodatkowych wskaz贸wek?

      Usu艅
  4. co ma by膰 na tym fimiku?

    OdpowiedzUsu艅
  5. Sko艅czy艂am lekcje. Pozdrawiam Oliwia.

    OdpowiedzUsu艅
  6. Ogl膮da艂em, bardzo mi si臋 podoba艂. 艁ukasz

    OdpowiedzUsu艅