czwartek, 26 marca 2020

Witajcie, moi mili.

Dziś pokażę Wam, za pomocą jakich wyrazów łączymy inne wyrazy lub zdania.

Otwórzcie zeszyty do j. polskiego. Zapiszcie:

26 III                                            Lekcja
Temat: Łączymy wyrazy lub zdania.
Cel: Poznaję wyrazy, za pomocą których łączymy inne wyrazy lub zdania.
NaCoBeZu:
1. Za pomocą wyrazów w ramce łączę dwa zdania w jedno.
2. Otaczam pętlami wyrazy, które łączą pary wyrazów.

   Przepiszcie do zeszytu tekst ze strony 76. Każdy wyraz możecie obrysować innym kolorem.

Czas na rozruszanie kości- zróbcie 10 przysiadów, zatańczcie przy ulubionej piosence. 

   Otwórz ćwiczenia na stronie 69. Wykonaj zadania 4, 5, 6. Czy zauważyliście, że przed niektórymi wyrazami z ramek jest przecinek, a innymi nie ma.? Zasady pisowni tych wyrazów, z przecinkiem lub bez, będziemy omawiać innym razem. A może nasuwa się Wam jakiś pomysł, dlaczego tak jest?
   Mam dla Was zadanie, na realizację którego daję Wam tydzień. Podczas czytania książki, czytanki z podręcznika czy czasopisma, wyszukajcie wyrazy z ramek i zapiszcie na kartce według wzoru:

Przed tymi wyrazami stawiamy przecinek:       


 Przed tymi wyrazami nie stawiamy przecinka:


   Przed zapisaniem danego wyrazu, upewnijcie się, że występuje on w co najmniej pięciu zdaniach. Wtedy upewnicie się, gdzie musicie zapisać dany wyraz. Może znajdziecie jakiś wyraz, przed którym stawia się przecinek lub nie? Jaki to wyraz?
   Aby zapamiętać pisownię zdań z wyrazami z ramki, możecie przepisać zdania z tymi wyrazami. Pamiętajcie- trening czyni mistrza!

 Może zjecie teraz drugie śniadanie? Są zdrowe kanapeczki? 🍅

A czy wiecie, że można zaprogramować kanapkę? Tak, taką do jedzenia 😃
O co chodzi?
Już wyjaśniam.
Waszym zadaniem będzie zrobienie zdrowej, kolorowej, pięknie ozdobionej kanapki dla rodziców.

   Ale zanim zrobicie smaczną kanapkę, musicie krok po kroku zaplanować jej zrobienie.
Zapiszecie algorytm- to znaczy kolejność wykonywanych czynności, według którego zrobicie kanapki. Robicie kanapkę, a właściwie kanapki, bo dla dwojga rodziców- krok po kroku. Sprawdzacie, czy nie ominęliście  jakiejś czynności. Możecie ją dopisać. Komu się udało?
Podam przykład:
Chcę zrobić ciasto czekoladowe.
1. Myję ręce.
2.Przygotowuję produkty: tu wymieniam wszystkie produkty.
3. Przygotowuję sprzęt: mikser, itp.
4. Ucieram żółtka z cukrem i cukrem wanilinowym.
5. Dodaję masło.
6. Mąkę.
I tak dalej, aż do wyjęcia ciasta na talerz.
Czy wszystko jasne?
Pamiętajcie o zachowaniu czystości, zasad bezpieczeństwa, estetyce podania i o sprzątnięciu stanowiska pracy.
Komu udało się zaprogramować kanapkę bez poprawek?
Zapiszcie algorytm do zeszytu.
Mmm, już zrobiłam się głodna 🍌🍎🍐

Czas na matematykę. 

   Dziś w dalszym ciągu będziemy doskonalić mnożenie. Wczoraj pokazałam Wam sposoby ułatwiające naukę tabliczki mnożenia. Dziś zaprezentuję jeszcze jedną metodę. Na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo trudna i zawiła, ale jeśli zrozumiecie o co chodzi, to na pewno większość z Was z niej skorzysta.

Obejrzyjcie film:
https://youtu.be/v8IxLAz2JUs

Łatwe?
   Jeśli nie, obejrzyjcie jeszcze raz lub tyle razy, ile potrzeba. Zaproście rodziców. Gdy już opanujecie mnożenie tym sposobem, zorganizujcie rozgrywkę z rodzeństwem lub rodzicami. Kto szybciej liczy?

 W dalszym ciągu zachęcam do rodzinnych rozgrywek w "Powiększ swoje królestwo". Potrzebna będzie kostka z cyfrą 7. Wróćcie do wcześniejszych postów i poszukajcie jak zrobić kostkę z rulonu. Na jednej kostce dopiszcie cyfrę 7 lub dorysujcie 7 kropek.

   W wolnej chwili możecie wykonać zadania ( ćwiczenia, str. 19-20).

Do zobaczenia w piątek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania



20 komentarzy:

  1. Pani Aniu poproszę o przesłanie inf na WhatsApp jak zrobić ta kostkę z cyfra 7 bo nie mam postu. A Pawłowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prawej stronie, w archiwum bloga, są wcześniejsze posty.

      Usuń
  2. https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2016/11/23/papierowa-kostka-do-gry-i-opowiesci/

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba zrobić całe zadanie szóste (nawet kropkę)? To ja Łukasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak. Pamiętajcie, żeby więcej zapamiętać, trzeba ćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już j.polski mam zrobiony:)













































    OdpowiedzUsuń
  6. Ja teraz robie matematyke Iza

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie zadania skończyłam. Życzę zdrowia, Oliwia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawo! Moje kochane dzieci. Jestem z Was bardzo dumna. I z rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zrobiłem mamie kolorowe kanapki. Michał

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że mamie bardzo smakowały.Poproszę o zdjęcia Waszych kanapek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale moja mama już zjadła moją kanapkę Nikodem K

      Usuń
    2. Kanapeczka była na pewno pyszna, więc wcale się nie dziwię. :)

      Usuń
  11. Filmubnie można obejrzeć tego o tabliczce mnożenia z dzisiejszych lekcji. Piszę że film niedostępny. Magda p.

    OdpowiedzUsuń
  12. Proszę spróbować jeszcze raz. Mnie się otwiera.

    OdpowiedzUsuń
  13. {Prawie wszystkie zadania były łatwe.}Szkoda trochę że nie ma szkoły :{
    Narka

    OdpowiedzUsuń
  14. Zadania były dziś łatwe. Najbardziej podobał mi się algorytm na pyszne, zdrowe kanapki, które smakowały moim rodzicom. Pozdrawiam Panią Anię i całą klasę 2a. Magda B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sprawiłaś rodzicom radość. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń