Witajcie, moi mili.
Dziś pokażę Wam, za pomocą jakich wyrazów łączymy inne wyrazy lub zdania.
Otwórzcie zeszyty do j. polskiego. Zapiszcie:
26 III Lekcja
Temat: Łączymy wyrazy lub zdania.
Cel: Poznaję wyrazy, za pomocą których łączymy inne wyrazy lub zdania.
NaCoBeZu:
1. Za pomocą wyrazów w ramce łączę dwa zdania w jedno.
2. Otaczam pętlami wyrazy, które łączą pary wyrazów.
Przepiszcie do zeszytu tekst ze strony 76. Każdy wyraz możecie obrysować innym kolorem.
Czas na rozruszanie kości- zróbcie 10 przysiadów, zatańczcie przy ulubionej piosence.
Otwórz ćwiczenia na stronie 69. Wykonaj zadania 4, 5, 6. Czy zauważyliście, że przed niektórymi wyrazami z ramek jest przecinek, a innymi nie ma.? Zasady pisowni tych wyrazów, z przecinkiem lub bez, będziemy omawiać innym razem. A może nasuwa się Wam jakiś pomysł, dlaczego tak jest?
Mam dla Was zadanie, na realizację którego daję Wam tydzień. Podczas czytania książki, czytanki z podręcznika czy czasopisma, wyszukajcie wyrazy z ramek i zapiszcie na kartce według wzoru:
Przed tymi wyrazami stawiamy przecinek:
Przed tymi wyrazami nie stawiamy przecinka:
Przed zapisaniem danego wyrazu, upewnijcie się, że występuje on w co najmniej pięciu zdaniach. Wtedy upewnicie się, gdzie musicie zapisać dany wyraz. Może znajdziecie jakiś wyraz, przed którym stawia się przecinek lub nie? Jaki to wyraz?
Aby zapamiętać pisownię zdań z wyrazami z ramki, możecie przepisać zdania z tymi wyrazami. Pamiętajcie- trening czyni mistrza!
Może zjecie teraz drugie śniadanie? Są zdrowe kanapeczki? 🍅
A czy wiecie, że można zaprogramować kanapkę? Tak, taką do jedzenia 😃
O co chodzi?
Już wyjaśniam.
Waszym zadaniem będzie zrobienie zdrowej, kolorowej, pięknie ozdobionej kanapki dla rodziców.
Ale zanim zrobicie smaczną kanapkę, musicie krok po kroku zaplanować jej zrobienie.
Zapiszecie algorytm- to znaczy kolejność wykonywanych czynności, według którego zrobicie kanapki. Robicie kanapkę, a właściwie kanapki, bo dla dwojga rodziców- krok po kroku. Sprawdzacie, czy nie ominęliście jakiejś czynności. Możecie ją dopisać. Komu się udało?
Podam przykład:
Chcę zrobić ciasto czekoladowe.
1. Myję ręce.
2.Przygotowuję produkty: tu wymieniam wszystkie produkty.
3. Przygotowuję sprzęt: mikser, itp.
4. Ucieram żółtka z cukrem i cukrem wanilinowym.
5. Dodaję masło.
6. Mąkę.
I tak dalej, aż do wyjęcia ciasta na talerz.
Czy wszystko jasne?
Pamiętajcie o zachowaniu czystości, zasad bezpieczeństwa, estetyce podania i o sprzątnięciu stanowiska pracy.
Komu udało się zaprogramować kanapkę bez poprawek?
Zapiszcie algorytm do zeszytu.
Mmm, już zrobiłam się głodna 🍌🍎🍐
Czas na matematykę.
Dziś w dalszym ciągu będziemy doskonalić mnożenie. Wczoraj pokazałam Wam sposoby ułatwiające naukę tabliczki mnożenia. Dziś zaprezentuję jeszcze jedną metodę. Na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo trudna i zawiła, ale jeśli zrozumiecie o co chodzi, to na pewno większość z Was z niej skorzysta.
Obejrzyjcie film:
https://youtu.be/v8IxLAz2JUs
Łatwe?
Jeśli nie, obejrzyjcie jeszcze raz lub tyle razy, ile potrzeba. Zaproście rodziców. Gdy już opanujecie mnożenie tym sposobem, zorganizujcie rozgrywkę z rodzeństwem lub rodzicami. Kto szybciej liczy?
W dalszym ciągu zachęcam do rodzinnych rozgrywek w "Powiększ swoje królestwo". Potrzebna będzie kostka z cyfrą 7. Wróćcie do wcześniejszych postów i poszukajcie jak zrobić kostkę z rulonu. Na jednej kostce dopiszcie cyfrę 7 lub dorysujcie 7 kropek.
W wolnej chwili możecie wykonać zadania ( ćwiczenia, str. 19-20).
Do zobaczenia w piątek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Pani Aniu poproszę o przesłanie inf na WhatsApp jak zrobić ta kostkę z cyfra 7 bo nie mam postu. A Pawłowska
OdpowiedzUsuńPo prawej stronie, w archiwum bloga, są wcześniejsze posty.
Usuńhttps://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2016/11/23/papierowa-kostka-do-gry-i-opowiesci/
OdpowiedzUsuńTrzeba zrobić całe zadanie szóste (nawet kropkę)? To ja Łukasz.
OdpowiedzUsuńTak. Pamiętajcie, żeby więcej zapamiętać, trzeba ćwiczyć.
OdpowiedzUsuńJa już j.polski mam zrobiony:)
OdpowiedzUsuńJa teraz robie matematyke Iza
OdpowiedzUsuńWszystkie zadania skończyłam. Życzę zdrowia, Oliwia.
OdpowiedzUsuńBrawo! Moje kochane dzieci. Jestem z Was bardzo dumna. I z rodziców.
OdpowiedzUsuńA ja zrobiłem mamie kolorowe kanapki. Michał
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że mamie bardzo smakowały.Poproszę o zdjęcia Waszych kanapek.
OdpowiedzUsuńale moja mama już zjadła moją kanapkę Nikodem K
UsuńKanapeczka była na pewno pyszna, więc wcale się nie dziwię. :)
UsuńFilmubnie można obejrzeć tego o tabliczce mnożenia z dzisiejszych lekcji. Piszę że film niedostępny. Magda p.
OdpowiedzUsuńProszę spróbować jeszcze raz. Mnie się otwiera.
OdpowiedzUsuń{Prawie wszystkie zadania były łatwe.}Szkoda trochę że nie ma szkoły :{
OdpowiedzUsuńNarka
Które zadanie sprawiło Ci największą trudność?
UsuńCiasteczkowa gra
UsuńZadania były dziś łatwe. Najbardziej podobał mi się algorytm na pyszne, zdrowe kanapki, które smakowały moim rodzicom. Pozdrawiam Panią Anię i całą klasę 2a. Magda B.
OdpowiedzUsuńCieszę się, że sprawiłaś rodzicom radość. Pozdrawiam serdecznie.
Usuń