Mam nadzieję, że wczorajsze zadania nie sprawiły wam większej trudności.
Poniżej możecie obejrzeć pierwsze zdjęcia, które nadesłali Wasi rodzice:
Hodowla kryształów:
https://drive.google.com/open?id=1E5BiRwVDi-3mCjK8FH1oaVtmwU5uruKj
Dzień kolorowej skarpetki:
https://drive.google.com/open?id=1E4CMQGMIcISKHNXqR2-HV7liiQxOSThU
Wczoraj utrwalaliśmy pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach. Poproście rodziców, aby przesyłali mi Wasze prace. Nie zapomnijcie o samoocenie. Pamiętacie, kiedy możecie narysować zieloną koronę?
Tak, gdy wszystko zrobicie bezbłędnie. Zatem czekam na Wasze przepiękne korony.
Dzisiejsze pierwsze zadanie to połączenie dwóch przedmiotów: edukacji polonistycznej z wychowaniem fizycznym. Zabawimy się w biegające dyktando. Co to takiego? Już wyjaśniam.
Przygotowałam Wam tekst dyktanda.
"Chory Przemek"
Malutki Przemek jest bardzo grzeczny. Bawi się grzechotką.
Nagle zaczyna się krzywić i płakać. Boli go brzuszek.
Mama przytula go i kołysze.
1. Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam tekst ( oczywiście, kto ma drukarkę). Jeśli nie macie możliwości wydrukowania, możecie wykorzystać ekran komputera, laptopa czy innego urządzenia.
2. Przyklejcie tekst na ścianie, lodówce, meblach lub w innym dowolnym miejscu w mieszkaniu.
3. Wyznaczcie miejsce biegu, usuńcie wszystkie przeszkody.
4. Jeśli bawi się z Wami rodzeństwo, rodzice, dobieramy się w pary. Jedna osoba będzie "biegaczem"- musi podbiec do tekstu, zapamiętać jak największą ilość słów i podbiec do drugiej osoby, która będzie "pisarzem" i powiedzieć mu to, co zapamiętał. Pisarz zapisuje, co usłyszał. I tak aż do zapisania przez "pisarza" całego tekstu w każdej drużynie.
5. Jeśli bawi się jedno dziecko, rodzic np. odmierza czas, a zadaniem dziecka jest zarówno bieg, jak i pisanie. Kartka do pisania leży np. w innym pokoju niż kartka z tekstem dyktanda.
6. Po skończonej zabawie, sprawdzamy zapisany tekst z oryginałem. Możemy powtórzyć zabawę jeszcze raz i sprawdzić, czy popełniliśmy mniej błędów przy drugim podejściu.
7. Można użyć klepsydry czasowej, czy zegarka, jeśli nie chcemy przekroczyć jakiegoś konkretnego czasu.
Czekam na zdjęcia Waszych dyktand.
Drugie zadanie będzie z edukacji matematycznej.
Poznaliśmy niedawno rodzinę wielokątów. Dziś utrwalimy ich cechy.
Narysujcie w zeszytach wielokąty, które mają:
-3 boki,
-4 boki,
- 5 boków.
Pamiętajcie, że wielokąty rysujemy przy pomocy linijki.
Zaznaczcie:
- na czerwono- boki,
- na zielono- kąty,
- na niebiesko- wierzchołki.
Czy koło jest wielokątem? Uzasadnij odpowiedź. Pamiętaj, żeby odpowiedzieć pełnym zdaniem.
I ostatnie zadanie:
Rozejrzyjcie się po domu. Czy widzicie wielokąty? Narysujcie na białej kartce A4 przedmioty, meble,urządzenia, zabawki, które zawierają w sobie trójkąt, kwadrat czy prostokąt. A może znajdziecie romb lub trapez? Do dzieła! Czekam na zdjęcia Waszych obrazków.
Pamiętajcie o kryteriach sukcesu?
(Dla zapominalskich):
PRACE
PLASTYCZNE/ TECHNICZNE
Kryteria
sukcesu (nazobezu):
1.Wykonujesz
pracę zgodnie z tematem.
2.Zagospodarujesz
całą przestrzeń na kartce.
3.Praca
jest czysta, starannie i estetycznie wykonana.
4.Pracę
kończysz na lekcji- tu zmiana- wyjątkowo przez jakiś czas pracę wykonasz w domu.
5.Pracujesz
samodzielnie.
6.
Stosujesz się do szczegółowych poleceń nauczyciela.
Do zobaczenia jutro. Pozdrawiam serdecznie.
Wasza wychowawczyni- Pani Ania
Pozdrawiam Panią Anię i całą klasę 2a :) życzę zdrowia!
OdpowiedzUsuńMaja
Dziękuję bardzo. Również Cię pozdrawiam, jak i całą moją kochaną klasę.
OdpowiedzUsuń