wtorek, 31 marca 2020

Rowerowa wycieczka z tatą.


Witam Was, moi drodzy.

   Dziś dowiecie się, o czym należy pamiętać przed wyruszeniem na wycieczkę rowerową. Dowiecie się także, jak korzystać z mapy.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

31 III 2020                                  Lekcja
Temat: Rowerowa wycieczka z tatą.
Cel: Wiem, jak należy przygotować się do wycieczki rowerowej.
NaCoBeZu:
1. Potrafię przygotować się do wycieczki rowerowej. ▢
2. Wyznaczam trasę wycieczki rowerowej na mapie. ▢
Pytanie kluczowe: Kiedy wycieczka rowerowa jest bezpieczna?

Otwórzcie podręcznik na stronie 84. 
Przeczytajcie tekst na górze strony. Sprawdźcie, czy wszystkie rzeczy są wymienione w tekście i na obrazkach w ramce.
Wykonajcie w ćwiczeniach (str. 74) zadanie nr 2.

Zapiszcie w zeszycie:
 Na wycieczkę rowerową warto zabrać: 
-






Wymień na podstawie podręcznika i obrazka.

ZAWSZE PAMIĘTAJ O KASKU!

Przeczytajcie dalszy tekst o wycieczce rowerowej ze strony 84 i 85.
Obejrzyjcie film, a dowiecie się jak korzystać z mapy i kompasu.


Wykonajcie pozostałe zadania w ćwiczeniach (str. 74- 75).

Zaplanujcie wycieczkę rowerową po swojej okolicy.

1. Napisz, gdzie chcesz pojechać.
2. Co ciekawego można zobaczyć po drodze?
3. O której godzinie wyjazd i przewidywana godzina powrotu?
4. Co warto ze sobą zabrać?

Poniżej przedstawiam przykład:
Wycieczka rowerowa do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku.
1) Zbiórka przed szkołą o godz. 8.30.
2) Wyjazd, po sprawdzeniu obecności, o godz. 8.45.
3) W czasie trasy ok. godz. 11.00 przerwa- wieża widokowa Wieżyca .
4) Czas wolny na wykonanie zdjęć pamiątkowych i zjedzenie drugiego śniadania.
5) Ponowne wyruszenie w trasę ok. godz.11.45.
6) O godzinie 12.00 dotarcie do muzeum, zwiedzanie, a także smażenie kiełbasek przy ognisku.
7) Przewidziany tez czas wolny na odpoczynek i zwiedzenie pobliskiego terenu.
8) Wyruszenie w drogę powrotną ok. godz. 16.00.
9) Powrót ok. godziny 17.30.

Proszę zabrać obowiązkowo kask i kamizelkę odblaskową, coś do picia i jedzenia.

Przydatne wskazówki dla lubiących wycieczki,
 nie tylko rowerowe:

A czy wiecie, że możecie sami zrobić kompas? 


Jak jednak poradzić sobie, gdy na wycieczce nie mamy 
ani kompasu, ani igły? 


 Matematyka

Zapiszcie w zeszycie:

31 III                          Lekcja
Temat: Odmierzam płyny.
Cel: Poznaję pojęcie półtora litra.
NaCoBeZu:
1. Rozwiązuję zadania na obliczanie pojemności. ▢
2. Przeprowadzam doświadczenia z wodą. ▢

   Dziś zapraszam Was do zabawy wodą. Przygotujcie różne pojemniki: wiaderka, słoiki, kubeczki o różnej pojemności oraz miskę, nad którą będziecie przelewali wodę, ręcznik (nie chcemy przecież zalać całego mieszkania 😃).

   Otwórzcie podręcznik na stronie 28. Przyjrzyjcie się ilustracjom w zadaniu 1. Wskażcie jedno naczynie, w którym jest litr płynu i jedno takie, w którym jest pól litra. 
Odpowiedzcie na pytanie: Ile to jest półtora litra płynu?
Odpowiedź zapiszcie w zeszycie.

   Czas na zabawę. Przygotujcie podręcznik- str. 28- 29 oraz  ćwiczenia, str. 23. Pamiętajcie, aby książki, zeszyt leżały na biurku, z dala od wody. 
   Wykonujcie polecenia, przelewajcie wodę. Zapisujcie swoje wyniki. 

Czy podobała się Wam dzisiejsza lekcja? Mam nadzieję, że tak.

   W ramach wychowania fizycznego zapraszam do zabaw skocznych. Włączcie ulubioną muzykę, zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo. Miłej zabawy.

Do zobaczenia!
Wasza wychowawczyni Pani Ania


   










3 komentarze:

  1. [Dziś matematyka była troche trudna ale i tak mam dobry humor]POZDRAWIAM WIKTOR

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń