środa, 25 marca 2020

Idzie wiosna


Witam Was, moi drodzy.
   Mam nadzieję,że nie nudziliście się wczoraj podczas odrabiania lekcji. Dostałam od Waszych rodziców zdjęcia, na których widać, jak ciężko pracujecie. Cieszę się, że pamiętacie o samoocenie.
   Od dzisiaj będziemy pracowali także wykorzystując podręczniki i ćwiczenia.  Pamiętajcie, aby robić przerwy między zadaniami. Zjedzcie drugie zdrowe śniadanie.

Przygotujcie podręcznik, str. 76- 77, ćwiczenia, str. 68, zeszyt oraz piórnik.
Zaczynamy.
Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

25 III 2020                    Lekcja
Temat: Idzie wiosna.
Cel: Znam charakterystyczne cechy wiosny.
NaCoBeZu:
1.Wymieniam symbole wiosny.
2. Piszę list do Pani  Wiosny, pamiętając o zwrotach grzecznościowych.
3. Uzupełniam informacje wyrazami z ramki.

Otwórzcie podręcznik na stronach 76- 77. Obejrzyjcie ilustrację.Opowiedzcie, co na niej widzicie. 

Następnie zapraszam Was do obejrzenia filmu pt. "Zwiastuny wiosny":


   Otwórzcie teraz zeszyt. Ile symboli wiosny zapamiętaliście? Zapiszcie w zeszycie według wzoru (możecie otoczyć kolorowe wyrazy w chmurki- tak, jak robiliśmy to w szkole):
                                              Symbole wiosny:
          rośliny                                                                 zwierzęta
         1 .                                                                          1.
         2.                                                                           2.
         3.                                                                           3.
         Tutaj wpiszcie następne cyfry- tyle, ile symboli zapamiętaliście. 
Jestem ciekawa, kto wymieni najwięcej oznak wiosny. Pochwalcie się swoimi zeszytami.

Czas na rozprostowanie kości: 
Włączcie swoja ulubioną piosenkę i zatańczcie. Możecie wymyślić inną zabawę ruchową.
   
   Teraz proszę otworzyć ćwiczenia na stronie 68 i wykonać zadanie 1 (opowiedz o wiośnie mamie lub tacie- możesz wykorzystać podkreślone zdania) oraz zadanie 3.

Zadanie 2 wykonaj w zeszycie. Napisz list do pani Wiosny.
Pisząc list pamiętaj o:
1. Podaniu miejscowości i daty.
2. Używaniu zwrotów grzecznościowych.
3. Wstępie, rozwinięciu i zakończeniu (pamiętaj o akapitach).
4. Własnoręcznym podpisie. 
5. O starannym i bezbłędnym zapisie.

Następna lekcja to wychowanie fizyczne. 
 Dziś proponuję  Wam zabawę równoważną "Wędrówki małego jeżyka".
   Mały jeżyk chciał odwiedzić swoją babcię, która mieszkała po drugiej stronie stawu. Miał wiele przeszkód do pokonania; wielki pień, strumyk, most, rzeczkę (możecie wymyślić jeszcze inne przeszkody. Teraz waszym zadaniem jest stworzyć tor przeszkód. Potrzebne będą krzesełka, koc, sznurek lub szalik, stare gazety lub inne przedmioty. Gdy już stworzycie tor przeszkód, zaproście rodzeństwo, rodziców do zabawy, Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa, o prawidłowej postawie podczas wykonywania ćwiczeń. Gdy już dojdziecie do babci, możecie wspólnie potańczyć, wypić ciepłą herbatkę, zjeść drugie śniadanie. Miłej zabawy.

Czas na matematykę.
Dziś pokażę nowe sposoby obliczania większych iloczynów liczb. Pamiętacie co to jest iloczyn?
Tak, to jest wynik mnożenia.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

25.03.2020                                 Lekcja

Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 7 w zakresie 50.
Cel: Poznaję sposoby obliczania większych iloczynów liczb.
NaCoBeZu:
Obliczam wybranym sposobem większe iloczyny liczb.

   Mnożenie większych iloczynów  liczb może być dla niektórych bardzo trudne. Dziś pokażę Wam, jak jak można ułatwić sobie mnożenie liczb większych od 5.

Obejrzyjcie film:

https://drive.google.com/open?id=1J1PflbDwWJB3B3SdgdAB3ve7ih2BJtIa

   Otwórzcie podręcznik na str. 23. Przygotujcie osiem takich kartoników jak na prezentacji. Układajcie kartoniki  i obliczajcie iloczyny. Wzorujcie się na działaniach ze strony 23. Możecie odtworzyć film tyle razy,ile chcecie.
2x6=, 
3x6=, 
4x6=, 
5x6=, 
7x6=, 
8x6=. 
Czy poradziliście sobie z tym zadaniem? 
    
Czas na krótką przerwę. Proponuję Wam zabawę w pajacyka.

   Wróćcie do stolika. Przygotujcie siedem pasków, jakie pokazano na rysunku (strona 24 w podręczniku). Wykonajcie zadanie 1- układajcie paski i obliczajcie za pomocą mnożenia, ile okienek jest na nich razem.
   Wykonajcie krok po kroku zadanie 2. Układajcie paski i obliczcie iloczyn 7x7. Następnie zaproponujcie, jak można obliczyć iloczyn 6x7. Narysujcie i zapiszcie działania w zeszycie. 

A teraz zadanie (dla chętnych) dla matematycznych orłów- zadanie nr 4 z podręcznika. Czy było trudne? Czekam na wasze komentarze.

   Zasłużyliście na odpoczynek. Do zobaczenia w czwartek.



5 komentarzy:

  1. Zrobiłem wszystkie zadania i nawet zrobiłem zadanie 4 z matematyki.nie było trudne.Dawid

    OdpowiedzUsuń
  2. Iloczyny to 42 i 32 suma 74 różnica 10 suma większa od różnicy 64
    poradziłem sobie Łukasz

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo, chłopcy! Zapiszcie działania w zeszycie i możecie narysować piękną zieloną koronę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam wszystkich!!!
    Wszystkie zadania zrobione.4 zadanie nie było trudne.Wyniki mam takie same jak Łukasz. Dziś było trochę pracy;):)pozdrawiam i życzę zdrówka;) Kamil

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje Matematyczne Główki, kto samodzielnie wykonał to zadanie, może narysować piękną zieloną koronę.

    OdpowiedzUsuń