środa, 1 kwietnia 2020

Wiosna w przysłowiach.

Witam Was, moi drodzy.

  Dziś przygotowałam Wam...., a zresztą zobaczcie sami 😃

Otwórzcie poniższy link:
https://view.genial.ly/5e823933a8bed70dad07126a/interactive-image-1-kwietnia

Na urodzinki dla naszej jubilatki 🌷🌹🌸



Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

1 IV 2020                            Lekcja

Temat: Wiosna w przysłowiach.
Cel: Opisuję kwietniową pogodę.
NaCoBeZu:
1. Wyjaśniam znaczenie przysłów.
2. Opisuję kwietniową pogodę.
3. Zapisuję rzeczowniki w trzech rodzajach.

Przeczytajcie kwietniowe przysłowia, spróbujcie wytłumaczyć ich znaczenie:

  1. Kiedy w kwietniu słonko grzeje, wtedy chłop nie zubożeje.
  2. Ciepły kwiecień, mokry maj, będzie żytko jako gaj.
  3. Deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo.
  4. Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie mało.
  5. Kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi.
  6. Jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką.
  7. Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje.
Przeczytajcie wiersz:
,,KWIECIEŃ CIEPŁY, KWIECIEŃ ZIMNY” (autor nieznany)
Proszę pana niech pan powie,
czy ten kwiecień ma źle w głowie?
Raz jest zdrowy, raz z katarem
i tak chodzi lat już parę.

Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieci wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach
chodzi taki kwiecień plecień.

Proszę pani od pogody,
czy ten kwiecień nie chce zgody?
Sypie śniegiem, słońcem praży,
deszcz i burza też się zdarzy.
A Pani powiedziała co wiedziała
Kwiecień - plecień, bo przeplata,
trochę zimy, trochę lata.


Wymieńcie przedstawione w wierszu kwietniowe zmiany pogody.

Jak rozumiecie dwa ostatnie wersy wiersza? Zapiszcie odpowiedź w zeszycie.

Wyszukajcie w wierszu i zapiszcie w zeszycie po dwa rzeczowniki:
rodzaj męski-
rodzaj żeński-
rodzaj nijaki-

Otwórzcie ćwiczenia- str. 77. Wykonajcie zadanie nr 3 (przypomnij sobie wiadomości z podręcznika- str. 76) i  nr 4. 

Wybierz jeden obrazek (str. 76, zadanie 2) i opisz kwietniową pogodę. 

Matematyka


Otwórzcie zeszyt i zapiszcie:
1 IV 2020                           Lekcja
Temat: Dodaję liczby jednocyfrowe do liczb dwucyfrowych metodą doliczania.
NaCoBeZu:
1. Obliczam sumy metodą doliczania.
2. Rozwiązuję zadania z treścią.

   Obejrzyjcie filmy, które pomogą Wam przypomnieć i zrozumieć dodawanie liczb z przekroczeniem dziesiątki.


Na początku przypomnijmy, jak dodaje się liczby 
wewnątrz drugiej dziesiątki:


A teraz dodawanie z przekroczeniem pełnej dziesiątki:


Teraz wytłumaczę Wam, jak dodajemy 
liczbę jednocyfrową do większych liczb:

🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵               🔴🔴🔴🔴🔴
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
27+5=
Rozwiązując takie działanie, dopełniamy do dziesiątki, później dodajemy resztę.

🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵               
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔴🔴🔴
🔴🔴
czyli: 27+5=27+3+2=30+2=32

Pamiętacie, że 10 pchełek możemy zamienić na jedną większą, żółtą pchełkę. Wasze pchełki zostały w szkole, więc możecie wziąć groch, fasolę, kredki, guziki. Możecie także wyciąć kółeczka z kolorowego papieru. Ja wezmę emotikonki. 
1 żółta pchełka= 1 emotikonka
😃😃🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴        🔴🔴🔴🔴🔴
27+5= 
Dopełniamy do dziesiątki:
😃😃🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴   ←🔴🔴🔴       🔴🔴
i zamieniamy 10 czerwonych pchełek na jedną żółtą.

😃😃😃🔴🔴
27+5=27+3+2=30+2=32

   Otwórzcie podręcznik na stronie 30 oraz ćwiczenia na stronie 24. Wykonajcie zadania korzystając ze swoich liczmanów. Pamiętajcie, aby podczas rozwiązywania zadań z treścią, zaznaczać dane na niebiesko, pytanie na czerwono. 

   Uff, mam nadzieję, że poradziliście sobie z zadaniami. Jeśli napotkaliście trudności, wróćcie do filmików oraz "moich pchełek" i krok po kroku wykonujcie polecenia według instrukcji.

Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej pt. 
                           "Zielona wiosna"
Pamiętacie jakich barw trzeba użyć, aby powstał zielony kolor?

Oczywiście, macie rację!

   Na obrazku narysujcie to, co kojarzy Wam się z wiosną, ale bez użycia zielonej farby. Aby stworzyć różne odcienie zielonego, należy mieszać kolory (wiecie jakie?) w różnej proporcji. 
Czekam na zdjęcia Waszych prac.

   W ramach zajęć wychowania fizycznego pobawcie się z rodzeństwem, rodzicami (o ile mają jeszcze siłę 😃) w zabawy skoczne, czworakowanie. Zamieńcie się w zwierzęta: żabki, bociany, pieski, kotki.
Miłej zabawy.

Jeśli macie jeszcze odrobinę siły, zapraszam na rozwiązanie quizu:

A może jeszcze bajeczka o dzisiejszym święcie?


To już naprawdę koniec 😀

Do zobaczenia jutro

Wasza wychowawczyni Pani Ania



18 komentarzy:

  1. Ale fajny żart 🙂 a ja mam dziś urodziny i to wcale nie żart 😊 pozdrawiam
    Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo zdrówka Maju z okazji urodzin. Magda p.

      Usuń
    2. Dziękuję Madziu 😘
      Maja

      Usuń
  2. Maju życzę wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Oliwia

    OdpowiedzUsuń
  3. Maju, również dołączam się do życzeń. Niech spełnią się wszystkie Twoje marzenia. Wszystkiego naj naj. Ślę moc uścisków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję wszystkim 😘tęsknię za Wami 😪
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin życzy Michał

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego naj naj najlepszego z okazji urodzin. Dużo zdrówka i spełnienia marzeń życzy Magda B.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin,zycze ci duzo szczescia spelnienia marzen i fajnych prezentow na zajaczka Iza:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajny quiz:)Bolek i Lolek też świetni:)POZDRAWIAM. Kamil:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Maja.Wiem jak się czujesz.Miałem w piątek urodziny.Wszystkiego naj lepszego.Kamil

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też miałam niedawno urodziny. A dokładniej w ten sam dzień kiedy
    zamkniento szkołe - 16 marca. Oliwia

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Pani Aniu wzruszyłam się 🙂 dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom 😘 wszystkiego najlepszego Kamil! 🎁
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najlepszego Maja

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdrowi, szczęścia i słodycz
    Ignacy Tobie Maju życzy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oliwko, Kamilu, Wam również życzę samych radosnych chwil.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sto lat Maju, Kamilu i Oliwko.

    OdpowiedzUsuń