wtorek, 28 kwietnia 2020

Bez pracy nie ma kołaczy.


Witajcie, moi mili. 

   Bardzo się cieszę z naszych spotkań online. Kto zechce przeczytać innym dzieciom fragment swojej ulubionej książki?  Dziś, po południu, jak Wam obiecałam, przeczytam bajkę "Kraina Rzeczy Niemożliwych". Ale teraz czas na lekcje 😃

   Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
28 IV 2020                       Lekcja
Temat: Bez pracy nie ma kołaczy.
Cel: Wiem, co to jest porównanie.
NaCoBeZu:
1. Piszę pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania dotyczące opowiadania. ▢
2. Uzupełniam zdania właściwymi wyrazami, zgodnymi z treścią wiersza "Chrząszcz". ▢
3. Potrafię utworzyć porównania. ▢
4. Tworzę rodzinę wyrazu praca. ▢

   Przeczytajcie opowiadanie "O pracy"- podręcznik, str. 42. Odpowiedzcie na pytania (ustnie):
1. Jakie prace oddawała nauczycielka na lekcji?
2. Jak uczniom poszedł sprawdzian?
3. Jak długo Lucynka przygotowywała się do sprawdzianu?
4. Z czego była zadowolona pani?
   
   Odpowiedzcie pełnym zdaniem na pytania dotyczące tekstu "O pracy" w zeszycie ćwiczeń, str. 37, zad.1.
   Odczytajcie przysłowia z tekstu związane z pracą. Wyjaśnijcie ich znaczenie (ustnie). 
   Następnie wykonajcie zadanie  nr 3 w zeszycie ćwiczeń, str. 38. 

Pamiętacie, co to jest rodzina wyrazów?

Rodzina wyrazów to grupa wyrazów, która pochodzi od tego samego wyrazu podstawowego, np. dom- domek, domowy, domeczek itp.

   W zadaniu nr 5 (ćw. str. 38 ) odszukajcie i podkreślcie wyrazy, które należą do jednej rodziny. 

Posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. "Chrząszcz":

https://drive.google.com/open?id=10TJX9vmuM2eWM8AuEIozTb9zNummK0-t

   Na podstawie wiersza skreślcie w zdaniach niepoprawne wyrazy. Zastąpcie je innymi według wzoru (zeszyt ćwiczeń, str. 38, zad. nr 2).

   Czasem, aby określić charakter człowieka, porównuje się go do zwierzęcia. Wykonajcie zadanie nr 4, str. 38.

   Porozmawiajmy o Waszych nastrojach. Jak czujecie się w tej trudnej dla wszystkich sytuacji? Co Was cieszy, co smuci, martwi, niepokoi, za czym lub za kim tęsknicie? Zapiszcie swoje przemyślenia w zeszycie ( co najmniej 5 zdań). Czekam na Wasze prace do czwartku. 
   Czy wiecie, że uczucia, nastrój możemy wyrazić za pomocą słów, ale także za pomocą muzyki, tańca czy kolorów? Chciałabym, abyście wyrazili swoje nastroje za pomocą kolorów. To są moje propozycje:

💓- jestem zdenerwowany/a,
💚- jestem bardzo spokojny/a, śpiący/a,
💛- jestem wesoły/a, zadowolony/a, chętny/a do pracy,
 ❤- jestem smutny/a.
Może macie jeszcze propozycje innych nastrojów i przypisane do nich kolory?
   Namalujcie, narysujcie, wyklejcie swoje nastroje, uczucia. Wybierzcie kolor i do dzieła! Od Was zależy, co umieścicie na obrazku.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

28 IV 2020                                Lekcja
Temat: Utrwalam wiadomości.
NaCoBeZu:
1. Bezbłędnie wykonuję działania dowolnym sposobem na dodawanie i odejmowanie liczb jedno- i dwucyfrowych. ▢
2. Rozwiązuję zadania z treścią na obliczenia zegarowe. ▢
3. Rozwiązuję zadania z treścią na obliczenia pieniężne. ▢
4. Rozwiązuje zadnie z treścią na pojemność. ▢

   Waszym zadaniem będzie sprawdzenie swojej wiedzy. Postarajcie się samodzielnie przeczytać i wykonać wszystkie zadania. Obliczenia wykonajcie wybranym przez siebie sposobem. Możecie korzystać z liczmanów, zegarków, pieniędzy.
   
   Zadania z podręcznika, str. 50- 51 nr 1, 2, 6, 8. 9 zapiszcie w zeszycie. Pozostałe zadania- ustnie.

Rozwiążcie wszystkie zadania w zeszytach ćwiczeń, str. 43.
  
   Po sprawdzeniu poprawności wykonania zadań zaznaczcie samoocenę. Komu udało się bezbłędnie wykonać wszystkie zadania, może narysować piękną zieloną koronę.

   W ramach zajęć wychowania fizycznego zachęcam Was do zabaw na świeżym powietrzu. Korzystajcie ze sprzętu, który macie w ogródku, piłek, skakanek.

Do zobaczenia w środę.
Wasza wychowawczyni Pani Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz