czwartek, 2 kwietnia 2020

Dbamy o nasze zdrowie.


Witam Was, moi mili.
 Czy udało się Wam wczoraj zrobić rodzicom primaaprilisowego psikusa? 

Dziś porozmawiamy sobie o tym, jak dbać o nasze zdrowie.

Otwórzcie zeszyty do j. polskiego i zapiszcie:

2 IV 2020                                            Lekcja 
Temat: Dbamy o nasze zdrowie.
Cel: Wiem, że zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie zależy od nas samych.
NaCoBeZu:
1. Redaguję i piszę hasło dotyczące zdrowia.
2. Układam piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.
Pytanie kluczowe:
W jaki sposób możemy zadbać o swoje zdrowie? 


   Zapoznajcie się z lekcją interaktywną, wprowadzającą zagadnienie zdrowego trybu życia oraz odżywiania. Zawiera ona wiadomości dotyczące zasad kulturalnego zachowania, zdrowego trybu życia, odżywiania oraz efektywnej i bezpiecznej pracy w kuchni. Pod numerem 6 znajduje się informacja o piramidzie.

Otwórz link:


   Już wiecie, jak dbać o zdrowie? Poniżej przygotowałam Wam oraz Waszym rodzicom, garść informacji na temat piramidy zdrowia. Mam nadzieję, że będziecie z niej często korzystać.

- Aktywność fizyczna to nie tylko sport wyczynowy, ale także rekreacyjny; to spacery, a także chodzenie po schodach. Na aktywność fizyczną codziennie powinniśmy poświęcić 30- 45 minut.
- Warzywa i owoce powinny stanowić aż połowę tego, co jemy. Więcej powinniśmy jeść warzyw niż owoców.
- Produkty zbożowe są zdrowe, powinniśmy coraz częściej po produkty pełnoziarniste.
- Nabiał należy spożywać codziennie, 2 szklanki mleka dziennie można zastąpić innym produktem, np. kefirem lub jogurtem.
- Mięso czerwone, które jemy za często, możemy zastąpić mięsem białym (drobiowym), nasionami roślin strączkowych, rybami, jajkami.
- Tłuszczów powinniśmy spożywać jak najmniej. Tłuszcze zwierzęce możemy zastąpić np. olejem rzepakowym lub oliwa z oliwek.
- Należy pić wodę niegazowaną w ilości 1,5 litra dziennie, Nie spożywajmy słodyczy, napojów gazowanych, soli. Słodycze zastępujmy owocami, sól- ziołami.

Wykonajcie ćwiczenie 1,2, 3 na stronie 80.

   Następnym zadaniem jest wykonanie piramidy zdrowia na kartce A4. Możecie wykorzystać sklepowe gazetki promocyjne, kolorowy papier.

   Gotową piramidę powieście na lodówce, abyście mogli w każdej chwili zerknąć i przypomnieć sobie oraz pozostałym członkom rodziny zasady zdrowego odżywiania oraz aktywności fizycznej.

   Przechodzimy do matematyki. Otwórzcie zeszyt i zapiszcie tylko dzisiejszą datę, ponieważ w dalszym ciągu będziemy dodawać liczby jednocyfrowe do liczb dwucyfrowych.

Przypomnijmy wczorajszą lekcję i powtórzmy działanie. 
Przygotujcie pchełki, guziki czy inne liczmany. Włączcie film i wspólnie wykonajmy działanie:

https://drive.google.com/file/d/1NkA4ad-Ohi_JDKFf1izedtEyJvWayYpd/view?usp=sharing

Otwórzcie podręcznik na stronie 31. Rozwiążcie zadania z wykorzystaniem liczmanów.
Następnie rozwiążcie zadania w ćwiczeniach, str. 25.
Czy każdemu udało się rozwiązać działania bez pomocy dorosłych?

Do zobaczenia 
Wasza wychowawczyni Pani Ania









12 komentarzy:

  1. Nie zrobiłem, ale mama mi zrobiła.😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziała że mam jedynkę z angielskiego.Bardzo się wystraszyłem.

      Usuń
  2. Lekcje odrobione:)Wszystko zrobiłem sam.Tylko piramidę jeszcze zrobię.Pozdrawiam Kamil.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się udało rozwiązać zadania z matematyki samej tylko w jednym zadaniu mama mi troszkę pomogła. Ale dodawanie idzie mi super. Magda p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nauka matematyki sprawia Ci tyle radości.

      Usuń
  4. Zrobiłam samma,tylko mama mi wytłumaczyła. Oliwia

    OdpowiedzUsuń