wtorek, 21 kwietnia 2020

W schronisku

Witajcie, moi mili.

Czy udało się Wam dowiedzieć, co to jest hipoterapia i dogoterapia?

   Przygotujcie kartkę, na której zapiszecie rozwiązania zagadek (jeden pod drugim). Otoczcie w kółko literę, którą wskazuje liczba w nawiasie, np. wyraz kotek (3), oznacza, że trzeba zaznaczyć literę "t". Wyróżnione litery czytane z góry do dołu utworzą rozwiązanie- temat naszej dzisiejszej lekcji:
1. niezbędna do życia (1),
2. zdrobnienie imienia Aleksandra (1),
3. jest ruchliwa, jeżdżą po niej pojazdy (2),
4. narząd wzroku (3),
5. część ciała, kopiesz nią piłkę (1),
6. mama i ...... (3),
7. w szkole trwa 45 minut (6),
8. pojazd dwukołowy (5),
9. kwiatek lub cukierek (1),
10. na obiad (2),
11. ma je pies i zając (2),
12. pierwszy wiosenny miesiąc (4). 

Czy udało się rozwiązać zagadkę?

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

21 IV 2020                          Lekcja
Temat: W schronisku.
Cel: Potrafię wyjaśnić, co oznacza słowo wolontariusz.
NaCoBeZu:
1. Układam wyrazy z hasłem. ▢
2. Wyjaśniam znaczenie słowa wolontariusz. ▢
3. Rozwijam zdania o zwierzętach. ▢
Pytanie kluczowe: Czy schronisko może być rajem dla zwierząt?

Wolontariusze, to ludzie, którzy dobrowolnie i bez wynagrodzenia pomagają innym ludziom, także poprzez organizacje działające na rzecz potrzebujących. Wolontariuszy można spotkać np. w domach dziecka, domach pomocy społecznej, szpitalach, schroniskach dla zwierząt.

Przeczytajcie opowiadanie (podręcznik, strona 56). Na jego podstawie odpowiedzcie na pytania w kartach ćwiczeń (zadanie 4, strona 51).
Wypełnijcie teraz kartę pracy na stronie 50.

Zapraszam do zabawy przy piosence: 




   Czy wiecie, że ludzie pomagają także dzikim zwierzętom, szczególnie chorym ptakom? Przeczytajcie tekst na stronie 57. 

1. Jak nazywa się schronisko dla chorych ptaków?
2. Kto pomaga chorym ptakom?
Odpowiedzi zaznaczcie w zeszytach ćwiczeń- zadanie nr 5.    
   Zjedzcie teraz drugie śniadanie. Pamiętajcie o dokładnym umyciu rąk. Smacznego!

   Dziś poznacie inny sposób dodawania liczb dwucyfrowych. 

Zapiszcie w zeszycie tylko dzisiejszą datę.

Niżej zapiszcie działanie według wzoru:



 35+27=30+20+5+7=50+12=62
   
Obejrzyjcie film i wykonajcie zadania według instrukcji:
Do jednego zadania wkradł się mały chochlik. Komu udało się znaleźć błąd?



Zapraszam na zajęcia wychowania fizycznego. Przygotujcie krzesło. Kliknijcie w poniższy link:

https://wordwall.net/pl/resource/1496658/%c4%87wiczenia-z-krzes%c5%82em

Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia jutro
Wasza wychowawczyni Pani Ania.





4 komentarze:

  1. Dzień dobry!
    Rozwiązanie zagadki to wolontariusz. Pozdrawiam Magda B.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry.Ten chochlik to dwa razy napisany przykład. Pozdrawiam Kamil

    OdpowiedzUsuń
  3. Błędów jest więcej w ćw.2 i 6 Kamil

    OdpowiedzUsuń
  4. Chochlik to dwa razy napisany przykład 29+43 z zad 3. Magda p.

    OdpowiedzUsuń