czwartek, 16 kwietnia 2020

Zaczęło się zwyczajnie

Witajcie, moi mili.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie: 

16 IV 2020                  Lekcja
Temat: Poznaję jedną z przygód Karolci.
Cel: Poznaję dialog jako formę porozumiewania się między osobami.
NaCoBeZu:
1. Porządkuję zdania zgodnie z kolejnością zdarzeń. ▢
2. Uzupełniam dialog tak, aby pasował do napisanych już zdań. ▢
3. Piszę kilka zdań na temat koralika Karolci. ▢
Pytanie kluczowe:
Które elementy mogą wskazywać, że lektura: Karolcia" jest współczesną baśnią?
  
   Zapraszam do wysłuchania drugiego fragmentu książki. Zajmijcie wygodne miejsce. (Nagranie trwa ponad 13 minut).

Zwróćcie uwagę na poniższe pytania.
- Co zauważyła Karolcia po wyniesieniu mebli z mieszkania?
- Co dziewczynka znalazła w szparze podłogi?
- W jaki sposób wydobyła koralik ze szpary?
- Przy której ulicy miała zamieszkać?
- Z jakiego powodu kierowca taksówki nie mógł szybciej jechać?
- Co się stało z taksówką?
- Co w przygodzie Karolci było ciekawe, nieprawdziwe?



Czas na rozruszanie kości. Zapraszam do zabawy:


Proszę, otwórzcie teraz  ćwiczenia na str. 86.

Uporządkujcie zdania w ćw. 1 zgodnie z kolejnością wydarzeń. Jeżeli zapomnieliście, poszukajcie odpowiedzi w podręczniku na str. 96-97.  


Później przejdźcie do ćw. 2/86. Narysujcie i opiszcie koralik, który znalazła Karolcia.


Jak napisać dialog?

Dialog, to rozmowa dwóch osób ( na przykład bohaterów opowiadania, filmu, przedstawienia).
  • Każdą wypowiedź zapisujemy w nowej linijce i zaczynamy wielką literą.
  • Przed każdą wypowiedzią stawiamy myślnik.


Przygotujcie nożyczki. 
Spróbujcie ułożyć dialog z podanych zdań -  ćw.4 str. 87.

   Dla tych, którzy lubią wyzwania: (ćw. 5. str. 87).

Zapraszam do zabawy rytmicznej:

Nazwijcie wartości nut, które wykorzystaliśmy w zabawie.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

16 IV 2020                          Lekcja
Temat: Rozwiązuję zadania rozmaite.
NaCoBeZu:
1. Poprawnie uzupełniam brakujące znaki działań oraz uzupełniam liczby. ▢
2. Poprawnie wykonuję działania związane z obliczaniem sumy i różnicy.▢

Włączcie film i wykonajcie zadania według instrukcji:

Na dziś to już wszystko.
Życzę miłego dnia.
Wasza wychowawczyni Pani Ania.



3 komentarze:

  1. Proszę Pani w matematycznym filmie jest błąd. miało być 48+5= a było 48-5=

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo za spostrzegawczość. Jak widzicie, każdy może popełnić błąd. Czy ktoś jeszcze to zauważył? Pamiętajcie, to co Wam przesyłam, to są propozycje. Wy najpierw rozwiązujecie, a potem sprawdzacie.

      Usuń
  2. Dzień dobry:)Ja też widziałem ten błąd:)Jest jeszcze jeden:67-8=59 a jest 57 POZDRAWIAM WSZYSTKICH:):):):)Kamil


















    OdpowiedzUsuń