czwartek, 9 kwietnia 2020

Poznajemy Karolcię

15. 04.2020
Witajcie, moi drodzy.
Mam nadzieję, że miło i radośnie spędziliście ten świąteczny czas. Odpoczęliście i nabraliście siły na kolejne wyzwania.
   Niestety, nie spotkamy się jeszcze przez jakiś czas w naszej szkole. Przed nami kolejne dni spotkań w naszej wirtualnej klasie, ale miejmy nadzieję, że już niedługo to się skończy. Cieplutko Was pozdrawiam.

   Dziś i jutro będziemy omawiali lekturę Marii  Krüger "Karolcia".

Czy wszyscy przeczytali lekturę?
Wasze zeszyty do lektur zostały w szkole, więc wyjątkowo  będziemy pisali w zeszytach do j. polskiego.

Otwórzcie zeszyt i zapiszcie:
15 IV 2020                            Lekcja
Temat: Poznaję Karolcię, bohaterkę książki Marii Krüger.
Cel: Opisuję Karolcię.
NaCoBeZu:
1. Wypełniam metryczkę lektury. ▢
2. Opisuję wygląd Karolci. ▢
3. Projektuję okładkę do lektury. ▢

   Zaprojektujcie okładkę do lektury, tak jak robiliście to w zeszycie lektur. Pamiętajcie, aby oprócz obrazka, umieścić tytuł, autora.
   Następnie wypełnijcie metryczkę. Jeśli macie książkę, znajdziecie tam wszystkie informacje.Jeśli nie, poszukajcie w internecie. 


Metryczka książki
Tytuł:
Autor:
Ilustrator:
Wydawnictwo:
Miejsce i rok wydania:
Bohaterowie:

   Usiądźcie wygodne i wysłuchajcie pierwszego fragmentu książki.
Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej szczegółów z wyglądu Karolci:
a) wzrost 
b) kształt buzi, nosa, 
c) kolor oczu, włosów
Jeżeli jesteście gotowi, obejrzyjcie film:

Czas rozprostować kości 😃 Zapraszam do zabawy:

   Czy zapamiętaliście, jak wyglądała Karolcia? Możecie wykorzystać poniższe ćwiczenie interaktywne. 
Przykład, jak łączyć części zdania:
Karolcia to ośmioletnia, szczupła 
dziewczynka średniego wzrostu.
   
Złóżcie zdania w sensowną całość i zapiszcie w odpowiedniej kolejności w zeszycie. 

   Czy zjedliście już drugie śniadanie? 🍅🍌 Pamiętajcie, aby umyć dokładnie ręce. I nie jemy tam, gdzie odrabiamy lekcje.

Dziś zapraszam Was na zabawy skoczne.
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach:

Duży skok i mały skok:
Ręce, nogi się ruszają:

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

15 IV 2020                     Lekcja
Temat: Poznaję cechy prostokąta.
NaCoBeZu:
1. Wskazuję na rysunkach wszystkie prostokąty. ▢
2. Wskazuję figury, które nie są prostokątami. ▢
Pytania kluczowe:
Dlaczego nie każdy czworokąt może być prostokątem?
Czy kwadrat to też prostokąt?

Dziś, oprócz ołówka, potrzebna będzie linijka.

Otwórzcie podręcznik na stronie 35. 
Zadanie 1:
Przeliczcie boki, kąty i wierzchołki figur. Nazwijcie każdą z figur. Obrysujcie w zeszycie kilka różnych kątów tych figur. 
Wiemy już, jak zaznaczamy kąty w figurach. 
Zwróćcie uwagę na obrazek w niebieskiej ramce. 
Podobny obrazek jest poniżej. 
Kąty i położenie prostych 7 klasa podstawowa - Matma dla Ciebie
   Widzicie kropeczkę w środku kąta? Tak oznacza się kąt  prosty.
Liczba 90 oznacza, że kąt prosty ma 90 stopni. Do mierzenia kątów używa się kątomierza. W starszych klasach nauczycie się korzystać z tego przyboru.

   My będziemy szukać kątów prostych za pomocą modelu, który sami wykonamy. 
   Przygotujcie z kartki bloku technicznego model kąta prostego według instrukcji podanej w zadaniu 2 (podręcznik). Narysujcie kąt i kropkę. 
Do dzieła!
Wykonajcie pozostałe zadania z podręcznika- strony 35-36. 

Przepiszcie do zeszytu informację z niebieskiej ramki (podręcznik, strona 36).

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń, strona 29.  Wykonajcie zadania według instrukcji. Pamiętajcie o użyciu linijki.

Zapraszam do zabawy przy piosence o figurach geometrycznych: 


Która z figur nie jest wielokątem?

Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania kluczowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz