Witajcie, moi drodzy.
Mam nadzieję, że miło i radośnie spędziliście ten świąteczny czas. Odpoczęliście i nabraliście siły na kolejne wyzwania.
Niestety, nie spotkamy się jeszcze przez jakiś czas w naszej szkole. Przed nami kolejne dni spotkań w naszej wirtualnej klasie, ale miejmy nadzieję, że już niedługo to się skończy. Cieplutko Was pozdrawiam.
Dziś i jutro będziemy omawiali lekturę Marii Krüger "Karolcia".
Czy wszyscy przeczytali lekturę?
Wasze zeszyty do lektur zostały w szkole, więc wyjątkowo będziemy pisali w zeszytach do j. polskiego.
Otwórzcie zeszyt i zapiszcie:
15 IV 2020 Lekcja
Temat: Poznaję Karolcię, bohaterkę książki Marii Krüger.
Cel: Opisuję Karolcię.
NaCoBeZu:
1. Wypełniam metryczkę lektury. ▢
2. Opisuję wygląd Karolci. ▢
3. Projektuję okładkę do lektury. ▢
Zaprojektujcie okładkę do lektury, tak jak robiliście to w zeszycie lektur. Pamiętajcie, aby oprócz obrazka, umieścić tytuł, autora.
Następnie wypełnijcie metryczkę. Jeśli macie książkę, znajdziecie tam wszystkie informacje.Jeśli nie, poszukajcie w internecie.
Metryczka książki
Tytuł:
Autor:
Ilustrator:
Wydawnictwo:
Miejsce i rok wydania:
Bohaterowie:
Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej szczegółów z wyglądu Karolci:
a) wzrost
b) kształt buzi, nosa,
c) kolor oczu, włosów
Jeżeli jesteście gotowi, obejrzyjcie film:
Czas rozprostować kości 😃 Zapraszam do zabawy:
Czy zapamiętaliście, jak wyglądała Karolcia? Możecie wykorzystać poniższe ćwiczenie interaktywne.
Przykład, jak łączyć części zdania:
Karolcia to ośmioletnia, szczupła
dziewczynka średniego wzrostu.
Złóżcie zdania w sensowną całość i zapiszcie w odpowiedniej kolejności w zeszycie.
Czy zjedliście już drugie śniadanie? 🍅🍌 Pamiętajcie, aby umyć dokładnie ręce. I nie jemy tam, gdzie odrabiamy lekcje.
Dziś zapraszam Was na zabawy skoczne.
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach:
Duży skok i mały skok:
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
15 IV 2020 Lekcja
Temat: Poznaję cechy prostokąta.
NaCoBeZu:
1. Wskazuję na rysunkach wszystkie prostokąty. ▢
2. Wskazuję figury, które nie są prostokątami. ▢
Pytania kluczowe:
Dlaczego nie każdy czworokąt może być prostokątem?
Czy kwadrat to też prostokąt?
Czy kwadrat to też prostokąt?
Dziś, oprócz ołówka, potrzebna będzie linijka.
Otwórzcie podręcznik na stronie 35.
Zadanie 1:
Przeliczcie boki, kąty i wierzchołki figur. Nazwijcie każdą z figur. Obrysujcie w zeszycie kilka różnych kątów tych figur.
Wiemy już, jak zaznaczamy kąty w figurach.
Wiemy już, jak zaznaczamy kąty w figurach.
Zwróćcie uwagę na obrazek w niebieskiej ramce.
Podobny obrazek jest poniżej.
Podobny obrazek jest poniżej.
Widzicie kropeczkę w środku kąta? Tak oznacza się kąt prosty.
Liczba 90 oznacza, że kąt prosty ma 90 stopni. Do mierzenia kątów używa się kątomierza. W starszych klasach nauczycie się korzystać z tego przyboru.
My będziemy szukać kątów prostych za pomocą modelu, który sami wykonamy.
Przygotujcie z kartki bloku technicznego model kąta prostego według instrukcji podanej w zadaniu 2 (podręcznik). Narysujcie kąt i kropkę.
Do dzieła!
Wykonajcie pozostałe zadania z podręcznika- strony 35-36.
Przepiszcie do zeszytu informację z niebieskiej ramki (podręcznik, strona 36).
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń, strona 29. Wykonajcie zadania według instrukcji. Pamiętajcie o użyciu linijki.
Liczba 90 oznacza, że kąt prosty ma 90 stopni. Do mierzenia kątów używa się kątomierza. W starszych klasach nauczycie się korzystać z tego przyboru.
My będziemy szukać kątów prostych za pomocą modelu, który sami wykonamy.
Przygotujcie z kartki bloku technicznego model kąta prostego według instrukcji podanej w zadaniu 2 (podręcznik). Narysujcie kąt i kropkę.
Do dzieła!
Wykonajcie pozostałe zadania z podręcznika- strony 35-36.
Przepiszcie do zeszytu informację z niebieskiej ramki (podręcznik, strona 36).
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń, strona 29. Wykonajcie zadania według instrukcji. Pamiętajcie o użyciu linijki.
Która z figur nie jest wielokątem?
Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania kluczowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz