Jak minął Wam weekend?
Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
6 IV 2020 Lekcja
Temat: Wiem, co jem
Cel: Znam składniki pokarmowe i ich rolę w organizmie.
NaCoBeZu:
1. Koloruję właściwe zakończenia zdań związane z przestrzeganiem zasad właściwego odżywiania. ▢
2. Poprawnie łączę nazwy produktów z nazwami tych produktów, które dostarczają one organizmowi. ▢
3. Tworzę rodzinę wyrazów wykorzystując cząstkę żyw. ▢
4. Układam jadłospis na cały dzień. ▢
Pytanie kluczowe: Jakie mogą być skutki nieprzestrzegania zasad właściwego odżywiania?
Posłuchajcie piosenki:
Odpowiedzi na zagadki:
warzywa owoce
1. Kwaśne lub słodkie. Ogonek posiada. Kiedy jest dojrzałe – to na ziemię spada. Co to jest?
2. Ma kształt żarówki, lecz wcale nie świeci. Gdy jest dojrzała, zjadają ją dzieci.
3. Jest czerwony z każdej strony, barszczyk z niego też czerwony. Gruby brzuszek i ogonek mały – będzie z niego barszczyk doskonały.
4. Dobra gotowana. Dobra i surowa. Choć nie pomarańcza, a pomarańczowa.
5. Owoc żółty, dużo kwasu, trudno zjeść go bez grymasu.
6. Nie pomylisz go z ogórkiem, bo ma pomarańczową skórkę, a w dodatku z każdej strony jest okrągły i czerwony.
7. Skórka fioletowa, a miąższ pod nią złoty. Smakuje wybornie, wszyscy wiemy o tym.
8. Z ziemi ją wybrano, w pęczki powiązano. Smaczna jest w kanapce, pyszna ze śmietaną.
9. To dobrze znana roślina strączkowa, może być „jaśkiem” lub szparagowa.
10. Ząbki ostre, ząbki białe. Na przyprawę doskonały.
Dodatkowa zagadka:
Pomidor i ogórek- to warzywa czy owoce?
Poszukajcie informacji i zapiszcie w zeszycie.
A teraz obejrzyjcie film o witaminach z naszego multibooka:
https://drive.google.com/drive/folders/1FvY-rta48jruWUVryK5R_5Fgm1U6yVdz?usp=sharing
Otwórzcie podręcznik na stronach 94- 95.
Przyjrzyjcie się zdjęciom różnych produktów.Przeczytajcie informacje w ramkach.Przeczytajcie dobre rady, co należy jeść, a czego unikać.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronach 84- 85 i na podstawie informacji z podręcznika wykonajcie wszystkie zadania.
Ułóżcie i napiszcie w zeszycie zdrowy jadłospis, czyli posiłki na cały dzień. Napiszcie, co zjecie na śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Uwzględnijcie wszystko, czego dowiedzieliście się o zdrowym odżywianiu podczas naszych lekcji.
Na zajęciach z muzyki przypomnijmy sobie wartości nut. Obejrzyjcie film. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Sprawdźcie, co zapamiętaliście:
Na lekcji matematyki w dalszym ciągu ćwiczymy dodawanie liczb jednocyfrowych do liczb dwucyfrowych. Otwórzcie zeszyt ćwiczeń do matematyki na stronie 26. Korzystając z liczmanów, rozwiążcie wszystkie zadania.
Prawda,że łatwe?
I jeszcze króciutka piosenka Kubusia Puchatka. Możecie z nim wspólnie poćwiczyć.
Czy Kubuś Puchatek zdrowo się odżywia?
Wasza Wychowawczyni Pani Ania
Fajnie. Jestem dostępny na mamy messagere.
OdpowiedzUsuńSuper.
OdpowiedzUsuńKubuś Puchatek źle się odżywiał.
OdpowiedzUsuńWszystkie lekcje zrobione.Pozdrawiam Ignacy
OdpowiedzUsuń