środa, 29 kwietnia 2020

Planujemy wycieczkę


Witajcie, moi mili.
   Zbliża się majówka, czas spotkań rodzinnych i wycieczek. Niestety, w tym roku, z powodu pandemii, nie możemy nigdzie wyjeżdżać. Niedogodny dla nas czas jednak kiedyś minie, a my będziemy przygotowani do zwiedzania naszego pięknego kraju. 
   Dziś chcę Wam pokazać piękno Polski. Możecie przygotować zdjęcia z ubiegłorocznej majówki lub wakacji. Na czacie bedzieci mogli opowiedzieć o swoich podróżach.

A teraz otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

29 IV 2020                        Lekcja
Temat: Planujemy wycieczkę.
Cel: Poznaję ciekawe miejsca geograficzne w Polsce.
NaCoBeZu:
1. Poprawnie rozwijam dwa zdania.▢
2. Dopasowuję symbole do wskazanych miejsc na mapie Polski.▢
3.  Głoskuję wyrazy.▢
4. Tworzę wyrazy z sylab.▢
5. Śpiewam piosenkę „Imieniny Ziemi”.▢

   Obejrzyjcie krótki film przedstawiający różnorodność krajobrazu Polski:


Zastanówcie się:
- Gdzie chcielibyście spędzić wolny czas?
- Z czym kojarzy się las?
- Z jakimi atrakcjami kojarzą się morze i góry?
- W jaki sposób można odpoczywać w maju nad morzem, w górach, w lesie?
- Co ciekawego możemy zobaczyć w tych miejscach?
Zapraszam do dyskusji na naszym klasowym czacie.

   Przeczytajcie tekst z podręcznika, strony 44- 45. 
Zastanówcie się, jak można aktywnie spędzać czas w miejscach, które przedstawiono na zdjęciach ?

Odszukajcie na mapie Polski miejsca wskazane w tekście.

Co to jest i czemu służy ścieżka edukacyjna?

Czas na rozruszanie kości:




   Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 39. Wykonajcie polecenia z zadania 1 i 2.

Na następnej stronie wykonajcie:
Zadanie 5- Utwórzcie wyrazy z sylab i zapiszcie je w zeszycie.
Zadanie 4- Wklejcie modele głoskowe nad odpowiednimi wyrazami.

Zadanie 3 polega na rozwijaniu zdań. 

Spróbujmy rozwinąć przykładowe zdanie.

Żabka skacze.

Wpisujemy wyrazy ze zdań w odpowiednie miejsca tabeli. 

Jaki? Jaka? Jakie?
Kto? Co?
Co robi? Co się z nim dzieje?
Jak? Gdzie? Kiedy?

żabka
skacze



   Następnie dopisujemy dowolne wyrazy, którymi można rozwinąć zdania, np. zielona, wysoko.


Jaki? Jaka? Jakie?
Kto? Co?
Co robi? Co się z nim dzieje?
Jak? Gdzie? Kiedy?
zielona
żabka
skacze
wysoko

   Przepisujemy rozwinięte zdanie. Pamiętamy o wielkiej literze na początku zdania i kropce na końcu:

Zielona żabka skacze wysoko.

Rozwińcie teraz zdania: Ptak śpiewa. Karol rysuje.

Edukacja matematyczna:
29 IV 2020                     Lekcja
Temat: Rozwiązuję zadania niestandardowe.
NaCoBeZu:
Rozwiązuję zadania niestandardowe.▢

   Otwórzcie podręcznik na stronie 52. Przeczytajcie uważnie polecenia z ćwiczenia 1. Obliczenia i wyniki zapiszcie w zeszycie.

Zadanie 1 wykonajmy wspólnie.

   Jarek kupił album z ptakami. Dał kasjerce 50 zł. Ile złotych powinien dopłacić, jeżeli album kosztował 37 zł?

   Czy wiecie, co należy zmienić w treści zadania, aby można było je rozwiązać?

Jarek kupił album z ptakami. Dał kasjerce 50 zł.

Ile złotych powinien dopłacić, jeżeli album kosztował 37 zł?


Zadajmy i zapiszmy w zeszycie poprawne pytanie:

Ile złotych powinna wydać Jarkowi kasjerka, jeżeli album kosztował 37 zł?

 Ułóżmy działanie do pytania i zapiszmy w zeszycie:

50 zł- 37 zł= 

Obliczcie wybranym przez siebie sposobem i zapiszcie w zeszycie. Nie zapomnijcie zapisać odpowiedzi.

Odp.:

Kto pierwszy rozwiązał zadanie? Pierwsza osoba może zapisać wynik w komentarzu.

Pozostałe zadania wykonajcie według wzoru z zadania 1.
W zeszycie zapiszcie:
- numer zadania,
- skreślcie błędne pytanie lub dopiszcie treść zadania,
- przekształcone pytanie,
- działanie, 
- odpowiedź.
 Pamiętajcie o odstępach między zadaniami.
Czas na zagadkę z zadania 2.
Odpowiedź zapiszcie w komentarzach.

Możecie nauczyć się tej zagadki na pamięć i zadać rodzicom. Ciekawe, czy uda im się odgadnąć 😃

Które zadanie sprawiło Wam najmniej problemów, a które było najtrudniejsze?

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 44.

Przyjrzyjcie się uważnie cenom książek. 

Pierwszy przykład zróbmy wspólnie:
Bartek: Kupiłem 3 takie same książki i zapłaciłem 50 zł.

Weźmy np. książki "Bajki", koszt jednej-15 zł.

Zapiszmy działanie:

15zł+ 15zł+ 15zł=

Obliczcie wybranym przez siebie sposobem.

Wynik=
Teraz należy przykleić odpowiednią naklejkę- w tym przypadku będzie taka-😒

   Możecie wybrać inne książki i obliczyć w ten sam sposób.
Czy  są 3 takie same książki, za które zapłacimy równo 50 zł?

   Spróbujcie wykonać pozostałe zadania. Które zadanie było najtrudniejsze, a które najłatwiejsze? A może wszystkie były łatwiutkie?

   W ramach wychowania fizycznego zapraszam Was na zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem skakanki, piłki. Jeśli będę ku temu warunki, zapraszam na świeże powietrze.

   Większość z Was zna już słowa piosenki "Imieniny Ziemi" (czekam na pozostałe filmy z recytacją). Czas na poznanie melodii. Zapraszam do wspólnego śpiewania:

https://drive.google.com/open?id=1WKlRQblS7zSDsQrbgkl0_cDXAXL-zd3E


Na dziś to już wszystko. Czekam na Was na czacie o godz. 10.00 i 16.00. Porozmawiamy o Waszych ciekawych wyprawach. Nie zapomnijcie o zdjęciach.

Wasza wychowawczyni Pani Ania

5 komentarzy:

  1. Odp.: Kasjerka powinna wydać Jarkowi 23 złote.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powinna wydać kasjerka 13 zł Jarkowi

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpak nie był drapany przez bociana. Alan

    OdpowiedzUsuń
  4. Szpak nie był ani razu drapany. Magda p.

    OdpowiedzUsuń