Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
20
V 2020
Lekcja
Temat: Ameryki- kontynenty wielu kultur.
Cel: Poznajemy krajobrazy i zwierzęta obu Ameryk.
NaCoBeZu:
1.
Wskazuję na mapie świata Amerykę Północną i Amerykę Południową.▢
2.
Opisuję krajobrazy Ameryki Północnej.▢
3.
Wymieniam nazwy zwierząt zamieszkujących Amazonię.▢
4.
Wymieniam etapy pracy metodą projektu.▢
5.
Rysuję wybrane zwierzę zamieszkujące Amazonię.
Pytanie kluczowe:
Dlaczego
lasy równikowe nazywa się zielonymi płucami Ziemi?Kliknijcie w poniższy link i wykonajcie zadania według instrukcji. Przeczytajcie informacje na temat projektu. Po powrocie do szkoły zastanowimy się nad jego realizacją.
https://view.genial.ly/5ebb2279aa50920d7ff43769/presentation-ameryki-kontynenty-wielu-kutur?fbclid=IwAR1NGt67JfwZTZnEaccDdj5Oess5AgsNk4AN_SXd8pvxjxeNHmDH6Fg-zuw
Zachęcam do obejrzenia poniższych filmów:
Film "Były sobie Ameryki- Pierwsi Amerykanie"
Były sobie Ameryki- Ameryka, Ameryka!
Zwierzęta spotkane w Amazonii
Narysujcie, namalujcie lub wytnijcie z kolorowego papieru portret dowolnie wybranego zwierzęcia zamieszkującego Amazonię. Pamiętajcie, aby zwierzę zapełniało jak największą część kartki.
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
20
V 2020
Lekcja
Temat: Wykonuję działania na drzewkach
matematycznych.
NaCoBeZu:
Przedstawiam
dane z zadania na drzewkach matematycznych.▢
Otwórzcie podręcznik na stronie 69.
Spróbujcie odpowiedzieć, jakie liczby kryją się pod znakami zapytania w zadaniu 1.
Myślę, że dwa pierwsze działania nie sprawiły Wam trudności. Zapiszcie je w zeszycie.
Wykonajmy wspólnie trzeci przykład.
W pierwszej kolejności musimy obliczyć działanie znajdujące się "wyżej", czyli w żółtych okienkach (mnożenie):
6 x 8 =
Wpiszcie wynik.
Następnie musimy obliczyć działanie znajdujące się "niżej", czyli w fioletowych okienkach (odejmowanie):
52 - 48 =
Wpiszcie wynik.
Przejdźmy do zadania 2.
Przeczytajcie uważnie treść zadania.
Co musimy obliczyć w pierwszej kolejności, aby móc rozwiązać to zadanie?
Najpierw trzeba obliczyć, ile osób zostało po tym, jak część wysiadła:
45 - 16 =
Wpiszcie wynik.
Następnie musimy do osób, które zostały w wagonie, dodać osoby, które się dosiadły, czyli 16 osób:
29 + 9 =
Wpiszcie wynik.
Zastanówcie się, jak za pomocą drzewka można rozwiązać zadanie 3.
Spróbujcie odpowiedzieć, jakie liczby kryją się pod znakami zapytania w zadaniu 1.
Myślę, że dwa pierwsze działania nie sprawiły Wam trudności. Zapiszcie je w zeszycie.
Wykonajmy wspólnie trzeci przykład.
W pierwszej kolejności musimy obliczyć działanie znajdujące się "wyżej", czyli w żółtych okienkach (mnożenie):
6 x 8 =
Wpiszcie wynik.
Następnie musimy obliczyć działanie znajdujące się "niżej", czyli w fioletowych okienkach (odejmowanie):
52 - 48 =
Wpiszcie wynik.
Przejdźmy do zadania 2.
Przeczytajcie uważnie treść zadania.
Co musimy obliczyć w pierwszej kolejności, aby móc rozwiązać to zadanie?
Najpierw trzeba obliczyć, ile osób zostało po tym, jak część wysiadła:
45 - 16 =
Wpiszcie wynik.
Następnie musimy do osób, które zostały w wagonie, dodać osoby, które się dosiadły, czyli 16 osób:
29 + 9 =
Wpiszcie wynik.
Zastanówcie się, jak za pomocą drzewka można rozwiązać zadanie 3.
Sposób
I:
Najpierw
musimy policzyć, ile osób pojechało na wycieczkę:
Liczba
chłopców + liczba dziewczynek.
Zapiszmy
działanie:
20 + 15 =
Narysujcie drzewko, wpiszcie liczby oraz znak dodawania.
Następnie należy policzyć, ile domków trzeba zarezerwować wiedząc, że w jednym domku może spać 5 osób:
liczba uczestników: liczba osób przypadających na 1 domek.
Takie działanie należy zapisać:
35 : 5 =
Dopiszcie do drzewka to działanie i wpiszcie wynik. Jakie znaki trzeba wpisać?
Odpowiedź: Należy zarezerwować...... domków.
Sposób II:
Najpierw policzmy, ile domków będzie potrzebnych dla chłopców, wiedząc, że w jednym domku może spać 5 osób:
liczba chłopców: liczba osób przypadająca na 1 domek
20 : 5 =
Narysujcie drzewko, wpiszcie wynik.
W ten sam sposób obliczcie, w ilu domkach będą spały dziewczynki:
15 : 5 =
Obok drzewka, gdzie obliczaliście chłopców, dorysujcie drzewko dotyczące dziewczynek i wpiszcie wynik.
Liczba wszystkich domków: 4 + 3 =
Dorysujcie jedno kółko i wpiszcie końcowy wynik.
Komu udało się narysować takie drzewko?
Odpowiedź:
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 60.
Zanim rozwiążecie zadanie 1, zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytanie.
Prawda, że łatwe?
Na koniec uzupełnijcie drzewka w zadaniu 2.
W ramach zajęć wychowania fizycznego zapraszam do marszobiegu w terenie. Jeśli macie z kim, to zabawcie się w berka. Możecie do zabawy zaprosić swojego pieska.
Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia w czwartek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia w czwartek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Hej ja już robię w ćwiczeniach do języka polskiego
OdpowiedzUsuńZapowiada się piękny dzień. Kto szybko odrobi lekcje, będzie mógł dłużej być na świeżym powietrzu.
UsuńA ja mam dziś urodziny.Pozdrawiam Ignacy
OdpowiedzUsuńWszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń.
UsuńNo to wrzyskiego najlepszego Ignacy
Usuńhej zaczołem lekje o 13.00 bo byłem w media expert i już je skończyłem XD
OdpowiedzUsuń