Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
6 V 2020 Lekcja
Temat: Ptasi raj.
Cel: Poznaję ptaki zamieszkujące mokradła.
NaCoBeZu:
1. Wymieniam nazwy ptaków, które zamieszkują mokradła. ▢
2. Opisuję gniazda ptaków. ▢
Pytania kluczowe:
1. Dlaczego mokradła nazywa się rajem dla ptaków?
2. W jakim celu i w jaki sposób ptaki budują gniazda?
Otwórzcie poniższy link i wykonujcie zadania według poleceń. Nie musicie wykonywać zadania 8, ponieważ w tym tygodniu zaplanowałam Wam inną pracę techniczną, związaną z lekturą "Kapelusz Pani Wrony".
https://view.genial.ly/5e9cb47b3b26f10da5d55156/interactive-image-ptasi-raj?fbclid=IwAR1deK3oMvwUMKkuj1lj9GwE1owjAVNSCMofZA5_bYf3WFPTiUIR966iwyc
Posłuchajcie śpiewu ptaków:
https://view.genial.ly/5e85f99f59ee3c0df4f9f9db/presentation-ptaki-klasa-3-sp-chocholow?fbclid=IwAR1ztUarCKa6SlOZ8m7-kiUn_8P5Aqu1iO1aTaiqf_Kq15ZLiKR8aCnSV10
https://www.glosy-ptakow.pl/
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
6 V 2020 Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 6.
NaCoBeZu:
1.
Obliczam iloczyny 7x6 i 8x6. ▢
2.
Rysuję obrazek do działania 9x6. ▢
3.
Rozwiązuję zadanie z treścią na dzielenie. ▢Otwórzcie podręcznik na stronie 57.
Przygotujcie zgodnie z poleceniem 10 pasków. Na każdym z nich narysujcie po 6 kropek.
Przyjrzyjcie się, jak Paulina ułożyła paski. Ile kropek razem otrzymała? Pomyślcie, jakie działania moglibyśmy ułożyć?
3x6=18
Przykład:
Dwa paski po 6 kropek to:
2x6=6
Wykorzystując paski, rozwiążcie pozostałe zadania z podręcznika (ustnie).
W zadaniu 4, zamiast korzystać z kresek, możecie sobie przygotować 36 patyczków, wykałaczek lub zapałek.
W zadaniu 5 przeczytajcie, w jaki sposób można obliczyć iloczyn liczb 9 i 6.
Pamiętacie sposób mnożenia na palcach?
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 48.
Zachęcam do korzystania z wybranych przez siebie sposobów mnożenia.
Zadanie 2 należy wykonać etapami. Na początku zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytania.
Zapiszcie działania, obliczcie i zapiszcie odpowiedź.
Pamiętajcie, żeby w działaniach użyć tylko dane zawarte w treści zadania.
Poćwiczcie mnożenie i dodawanie sposobem Antka w ostatnim dziś zadaniu- 3.
Wykonajcie w zeszycie podobny rysunek do działania 9x6. Prostokąt podzielcie na dwie dowolne części. Obliczcie według wzoru.
Ciekawostki ze świata.
Czy wiecie, jak mnożą japońskie dzieci?
Trudne?
Wychowanie fizyczne:
Zapraszam Was do zabaw i ćwiczeń z piłką. Jeśli będzie to możliwe, ćwiczcie na świeżym powietrzu. W dalszym ciągu doskonalimy podawanie i chwytanie piłki. Możecie zaprosić do zabawy rodzeństwo lub rodziców. Możecie także odbijać piłkę o ścianę (uważajcie tylko na szyby). Ćwiczymy umiejętność posługiwania się
piłką w różnych pozycjach (np. klęcząc, maszerując na kolanach, leżąc itp).
Mam nadzieję, że już wszyscy przeczytali lub odsłuchali audiobooka pt. "Kapelusz Pani Wrony". Jutro zaczynamy omawiać lekturę.
Do zobaczenia w czwartek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania.
Mam nadzieję, że już wszyscy przeczytali lub odsłuchali audiobooka pt. "Kapelusz Pani Wrony". Jutro zaczynamy omawiać lekturę.
Do zobaczenia w czwartek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania.
6 dzień mnożenie przez 6.
OdpowiedzUsuńskończyłem lekcje
OdpowiedzUsuń#lekcje online
A zrobić w zeszycie Zad. 1?
OdpowiedzUsuń