środa, 6 maja 2020

Ptasi raj

Witajcie, moi mili.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

6 V 2020                              Lekcja
Temat: Ptasi raj.
Cel: Poznaję ptaki zamieszkujące mokradła.
NaCoBeZu:
1. Wymieniam nazwy ptaków, które zamieszkują mokradła. ▢
2. Opisuję gniazda ptaków. ▢
Pytania kluczowe:
1. Dlaczego mokradła nazywa się rajem dla ptaków?
2. W jakim celu i w jaki sposób ptaki budują gniazda?

   Otwórzcie poniższy link i wykonujcie zadania według poleceń. Nie musicie wykonywać zadania 8, ponieważ w tym tygodniu zaplanowałam Wam inną pracę techniczną, związaną z lekturą "Kapelusz Pani Wrony".

https://view.genial.ly/5e9cb47b3b26f10da5d55156/interactive-image-ptasi-raj?fbclid=IwAR1deK3oMvwUMKkuj1lj9GwE1owjAVNSCMofZA5_bYf3WFPTiUIR966iwyc


Posłuchajcie śpiewu ptaków:

https://view.genial.ly/5e85f99f59ee3c0df4f9f9db/presentation-ptaki-klasa-3-sp-chocholow?fbclid=IwAR1ztUarCKa6SlOZ8m7-kiUn_8P5Aqu1iO1aTaiqf_Kq15ZLiKR8aCnSV10

https://www.glosy-ptakow.pl/


Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

6 V 2020                                Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 6.
NaCoBeZu:
1. Obliczam iloczyny 7x6 i 8x6. ▢
2. Rysuję obrazek do działania 9x6. ▢
3. Rozwiązuję zadanie z treścią na dzielenie. ▢

Otwórzcie podręcznik na stronie 57. 
Przygotujcie zgodnie z poleceniem 10 pasków. Na każdym z nich narysujcie po 6 kropek. 
Przyjrzyjcie się, jak Paulina ułożyła paski. Ile kropek razem otrzymała? Pomyślcie, jakie działania moglibyśmy ułożyć?


3x6=18

Na paskach Pauliny było razem 18 kropek.

   Ułóżcie dowolną liczbę pasków i policzcie kropki tak, jak zrobiła to Paulina.
Przykład:
Dwa paski po 6 kropek to:
2x6=6

   Wykorzystując paski, rozwiążcie pozostałe zadania z podręcznika (ustnie). 
   W zadaniu 4, zamiast korzystać z kresek, możecie sobie przygotować 36 patyczków, wykałaczek lub zapałek.
   W zadaniu 5 przeczytajcie, w jaki sposób można obliczyć iloczyn liczb 9 i 6.
    Pamiętacie sposób mnożenia na palcach? 





Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 48.

   Zachęcam do korzystania z wybranych przez siebie sposobów mnożenia. 

Spróbujcie wykonać zadanie 1. Odgadliście zasadę zapisu liczb?

Zadanie 2 należy wykonać etapami. Na początku zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytania. 

Zapiszcie działania, obliczcie i zapiszcie odpowiedź. 

Pamiętajcie, żeby w działaniach użyć tylko dane zawarte w treści zadania. 

   Poćwiczcie mnożenie i dodawanie sposobem Antka w ostatnim dziś zadaniu- 3.

   Wykonajcie w zeszycie podobny rysunek do działania 9x6. Prostokąt podzielcie na dwie dowolne części. Obliczcie według wzoru.

Ciekawostki ze świata.

Czy wiecie, jak mnożą japońskie dzieci?



Trudne? 


Wychowanie fizyczne:

   Zapraszam Was do zabaw i ćwiczeń z piłką. Jeśli będzie to możliwe, ćwiczcie na świeżym powietrzu. W dalszym ciągu doskonalimy podawanie i chwytanie piłki. Możecie zaprosić do zabawy rodzeństwo lub rodziców. Możecie także odbijać piłkę o ścianę (uważajcie tylko na szyby). Ćwiczymy umiejętność posługiwania się piłką w różnych pozycjach (np. klęcząc, maszerując na kolanach, leżąc itp).

   Mam nadzieję, że już wszyscy przeczytali lub odsłuchali audiobooka pt. "Kapelusz Pani Wrony". Jutro zaczynamy omawiać lekturę.

Do zobaczenia w czwartek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania.

3 komentarze: