czwartek, 21 maja 2020

Zabawy podwórkowe z dawnych lat

Witajcie, moi mili.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

21 V 2020                           Lekcja
Temat: Zabawy podwórkowe z dawnych lat.
Cel: Wiem, jak kiedyś bawiono się na podwórku.
NaCoBeZu:
1. Poprawnie określam rodzaje dwóch zdań.▢
2. Wybieram z wiersza i piszę trzy zdania z czasownikiem w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym, w liczbie pojedynczej.▢
3. Wymieniam nazwy dawnych zabaw podwórkowych.▢

Otwórzcie podręcznik na stronach 52- 53.

Czy znacie zabawy przedstawione na ilustracji?
Czy znacie zasady tych gier?
Jeśli nie- zapytajcie o to rodziców, dziadków lub poszukajcie informacji i zasad w zasobach internetu.

Przeczytajcie wiersz Marcina Przewoźnika "Dawne zabawy". Odpowiedzcie na pytania (ustnie):
Co chłopiec z wiersza sądził o dzieciństwie dziadka?
Czy chłopiec zmienił zdanie?

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 47.

Przeczytajcie polecenie i wykonajcie zadanie 1.

Zapamiętaliście zabawy z wiersza?
Możecie się sprawdzić w zadaniu 2.

Wróćcie do tekstu wiersza. Wskażcie w nim nazwy ludzi, nazwy zabaw oraz nazwy rzeczy. Zapiszcie je w zeszycie.

Przypomnijcie sobie informacje o rzeczownikach i czasownikach (strona 52).

Znajdźcie w wierszu po jednym czasowniku w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym w liczbie pojedynczej.

Ułóżcie po jednym zdaniu z każdym wskazanym czasownikiem i zapiszcie je w zeszycie.

Otwórzcie ponownie zeszyt ćwiczeń na stronie 47. 
Czas na zadanie 3.
Wyjaśnijcie znaczenie odgadniętego wyrazu.

Zadanie 4
Przeczytajcie zasady gry i wykonajcie wskazane zadanie. Zaproście członków rodziny.

Opiszcie w zeszycie zasady wybranej zabawy. Możecie też zrobić rysunek.
Wykonajcie ostatnią część zadania (czerwona strzałka).
Ostatnie zadanie na dziś- zadanie 5:
Wpiszcie w okienka nazwy obrazków. Z oznaczonych liter odczytajcie hasło w poziomych rzędach i uzupełnijcie nim zdanie. 

Gdy byłam dzieckiem, bardzo lubiłam grać w piłkę nożną. Biegałam z chłopakami za piłką, strzelałam gole, że ho ho! Uwielbiałam grać w kapsle. Nieprawda, że jest to tylko gra  dla chłopaków. Dziewczynki robiły sekrety. Czy wiecie na czym polegały? Spytajcie swoich mam lub babć.  

A teraz pokażę Wam zabawy z mojego dzieciństwa. Zachęcam do zabawy.


Można także grać w domu:





Moje ulubione:





Która zabawa czy gra spodobała się Wam najbardziej? Może znacie jeszcze inne gry? 

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

21 V 2020                      Lekcja
TematOdmierzam płyny- litr, pół litra i ćwierć litra.
NaCoBeZu:
1.W zadaniu poprawnie poprawnie otaczam pętlami kartony z sokiem.▢
2. Poprawnie rozwiązuję zadania dotyczące pojemności.▢

Kliknijcie w poniższy link i wykonajcie zadania według instrukcji. Zadania z podręcznika- ustnie.


https://view.genial.ly/5eb6db802fb48d0d930b9c05/presentation-odmierzamy-plyny?fbclid=IwAR09AgDeg-o1R7TF9mjbB-UmAncqliFkusEDHenr2LSUUCBOsnR3kO-0Xk0

Na dziś to już wszystko. 
Pozdrawiam Was serdecznie.
Wasza wychowawczyni Pani Ania

1 komentarz:

  1. kończę już matematykę no i wsumie całe lekicje już kończe

    OdpowiedzUsuń