艣roda, 13 maja 2020

Legendy o polskich miastach

Witajcie, moi mili.

   Wasze kapelusze dla Pani Wrony s膮 przecudne 馃槏
Nie wszyscy jednak wykonali zadanie. Czekam na zdj臋cia pozosta艂ych kapeluszy.

   Dzi艣 przypomnicie sobie lub poznacie nowe legendy o polskich miastach. 
   Dowiecie si臋 , 偶e s膮 przymiotniki, kt贸re stopniujemy inaczej ni偶 te, kt贸re poznali艣cie. 
   Nast臋pnie dowiecie si臋, jak od wyraz贸w mo偶na utworzy膰 skr贸ty i jakie s膮 zasady ich zapisu.

Otw贸rzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

13 V 2020                                Lekcja
Temat: Legendy o polskich miastach.
Cel: Samodzielnie czytam legend臋.
NaCoBeZu:
1. Opowiadam przeczytana przez siebie legend臋.▢
2. Podaj臋 przyk艂ad stopniowania nieregularnego przymiotnik贸w.▢
3. Zapisuj臋 skr贸ty pe艂nymi wyrazami.▢
4. Zast臋puj臋 pe艂ne wyrazy skr贸tami zgodnie z zasadami interpunkcji.▢
5. Rysuj臋 ilustracj臋 do przywidzkiej legendy.▢


Klinknijcie w poni偶szy link. Wykonujcie zadanie wed艂ug podanych instrukcji.

https://view.genial.ly/5e998347794b240e24bf3040/presentation-legendy-o-polskich-miastach?fbclid=IwAR1tlz3uMh13zHOg3Ji_YpiPR1T0zBqLx7L7odofzd7ZcjK1teKECUC7w1w

Czas na rozruszanie ko艣ci:


   Przeczytajcie poni偶sz膮 legend臋 z ksi膮偶ki Franciszka Grzegorzewskiego pt. "Zbi贸r Legend Przywidzkich". Narysujcie ilustracj臋 do legendy. Na zdj臋cia prac czekam do pi膮tku.


Otw贸rzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:


13 V 2020                                Lekcja
Temat: Poznaj臋 linie proste, krzywe i 艂amane.
NaCoBeZu:
Rozpoznaj臋 linie: proste, krzywe i 艂amane.▢



Zastan贸wcie si臋, czym r贸偶ni膮 si臋 linie krzywe od linii 艂amanych?

Otw贸rzcie podr臋cznik na stronie 62. 
Narysujcie r臋k膮 w powietrzu  dowoln膮 lin臋 prost膮, krzyw膮 i 艂aman膮.

   Przygotujcie linijk臋, o艂贸wek i zaczynamy prac臋 nad zadaniem 2. Przeczytajcie, co robi膮 dzieci i popatrzcie na ilustracje. Odpowiedzcie na pytania i narysujcie w zeszycie odpowiednie linie wed艂ug wzoru:
Sznurek obrazuje lini臋 prost膮.
   ━━━━━━━━

Zadania 3, 4 i 5 wykonajcie ustnie. 

Nast臋pnie wykonajcie zadania w zeszycie 膰wicze艅 na stronie 53. Do rysowania linii prostej i 艂amanej u偶yjcie linijki.

   W ramach zaj臋膰 wychowania fizycznego zapraszam do zabawy przy muzyce. Wybierzcie dowolny utw贸r. Waszym zadaniem b臋dzie u艂o偶enie choreografii tanecznej. Do zabawy mo偶ecie zaprosi膰 rodzic贸w, dziadk贸w, rodze艅stwo. 

Co to jest choreografia? Poszukajcie definicji w encyklopedii, internecie.

Na dzi艣 to ju偶 wszystko.
Serdecznie Was pozdrawiam i 偶ycz臋 mi艂ego dnia.
Wasza wychowawczyni Pani Ania

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz