środa, 13 maja 2020

Legendy o polskich miastach

Witajcie, moi mili.

   Wasze kapelusze dla Pani Wrony są przecudne 😍
Nie wszyscy jednak wykonali zadanie. Czekam na zdjęcia pozostałych kapeluszy.

   Dziś przypomnicie sobie lub poznacie nowe legendy o polskich miastach. 
   Dowiecie się , że są przymiotniki, które stopniujemy inaczej niż te, które poznaliście. 
   Następnie dowiecie się, jak od wyrazów można utworzyć skróty i jakie są zasady ich zapisu.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

13 V 2020                                Lekcja
Temat: Legendy o polskich miastach.
Cel: Samodzielnie czytam legendę.
NaCoBeZu:
1. Opowiadam przeczytana przez siebie legendę.▢
2. Podaję przykład stopniowania nieregularnego przymiotników.▢
3. Zapisuję skróty pełnymi wyrazami.▢
4. Zastępuję pełne wyrazy skrótami zgodnie z zasadami interpunkcji.▢
5. Rysuję ilustrację do przywidzkiej legendy.▢


Klinknijcie w poniższy link. Wykonujcie zadanie według podanych instrukcji.

https://view.genial.ly/5e998347794b240e24bf3040/presentation-legendy-o-polskich-miastach?fbclid=IwAR1tlz3uMh13zHOg3Ji_YpiPR1T0zBqLx7L7odofzd7ZcjK1teKECUC7w1w

Czas na rozruszanie kości:


   Przeczytajcie poniższą legendę z książki Franciszka Grzegorzewskiego pt. "Zbiór Legend Przywidzkich". Narysujcie ilustrację do legendy. Na zdjęcia prac czekam do piątku.


Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:


13 V 2020                                Lekcja
Temat: Poznaję linie proste, krzywe i łamane.
NaCoBeZu:
Rozpoznaję linie: proste, krzywe i łamane.▢



Zastanówcie się, czym różnią się linie krzywe od linii łamanych?

Otwórzcie podręcznik na stronie 62. 
Narysujcie ręką w powietrzu  dowolną linę prostą, krzywą i łamaną.

   Przygotujcie linijkę, ołówek i zaczynamy pracę nad zadaniem 2. Przeczytajcie, co robią dzieci i popatrzcie na ilustracje. Odpowiedzcie na pytania i narysujcie w zeszycie odpowiednie linie według wzoru:
Sznurek obrazuje linię prostą.
   ━━━━━━━━

Zadania 3, 4 i 5 wykonajcie ustnie. 

Następnie wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 53. Do rysowania linii prostej i łamanej użyjcie linijki.

   W ramach zajęć wychowania fizycznego zapraszam do zabawy przy muzyce. Wybierzcie dowolny utwór. Waszym zadaniem będzie ułożenie choreografii tanecznej. Do zabawy możecie zaprosić rodziców, dziadków, rodzeństwo. 

Co to jest choreografia? Poszukajcie definicji w encyklopedii, internecie.

Na dziś to już wszystko.
Serdecznie Was pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Wasza wychowawczyni Pani Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz