Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
5 V 2020 Lekcja
Temat: Wiosenne obserwacje.
Cel: Wiem, kto to jest ornitolog i czym się zajmuje.
NaCoBeZu:
1. Opowiadam o pracy ornitologa. ▢
2. Wskazuję miejsca, gdzie zobaczymy najwięcej gatunków ptaków. ▢
3. Przedstawiam nastrój utworu muzycznego za pomocą pracy plastycznej. ▢
Pytanie kluczowe:
Dlaczego nie można zakłócać spokoju zwierząt?
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 5.
Spróbujcie wykonać zadanie 1: wykreślcie sylaby tworzące cztery wyrazy z jednej rodziny. Każdy wyraz zawiera cząstkę „pta”. Wyrazy zapiszcie w liniaturze. Z pozostałych sylab utwórzcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.
Dla przypomnienia, co to jest rodzina wyrazów, obejrzyjcie film:
Jak nazwiemy wyrazy z ramki? Jaka to część mowy? Spróbujcie następnie zamienić te wyrazy na rzeczowniki.
Wykonajcie teraz drugą część zadania- "z kropką" (napiszcie w zeszycie co najmniej cztery zdania).
Czas na "plątaninę" z zadania 3.
Czy udało się Wam ułożyć hasło?
Otwórzcie podręcznik na stronie 6 i przeczytajcie wiersz Ludwika Jerzego Kerna pt."Ptasie pogaduszki". Jeśli chcecie posłuchać wiersza, możecie zajrzeć poniżej:
https://view.genial.ly/5e98d5a08a1e5e0e2060b63b/horizontal-infographic-review-wiosenne-obserwacje?fbclid=IwAR1yR-E3aXjqKqsU9KN-FATf6P0TWJK6YkJ90kATropQHgBVeqqNlEV2vAg
Na podstawie wiersza wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadanie 4 ze strony 6.
Wróćcie do podręcznika. Przeczytajcie uważnie tekst "Obserwacje ornitologiczne" ze strony 7 lub posłuchajcie (tekst do odsłuchania we wcześniejszym linku.
Na podstawie tekstu wykonajcie zadanie 5 (zeszyt ćwiczeń, str. 6).
Usiądźcie wygodnie. Zapraszam do wysłuchania utworu "Wiosna" Antonio Vivaldiego z cyklu "Cztery pory roku".
- Czy rozpoznajecie instrumenty dominującego w utworze?
- Jaki instrument było słychać najczęściej w tym utworze ?
- Jaki nastrój towarzyszy tej muzyce?
- Jaka ta muzyka była ?Czy była szybka czy wolna?
- Co wyobrażaliście sobie słuchając tej muzyki ?
- Z jakimi kolorami kojarzy Wam się Wiosna ?
- Słuchając jeszcze raz muzyki „Wiosna” A. Vivaldiego namalujcie farbami wiosnę na łące.
Temat: Powtarzam tabliczkę mnożenia w zakresie 50.
NaCoBeZu:
1. Obliczam iloczyny i ilorazy liczb. ▢
2. Rozwiązuje zadania z treścią na mnożenie i dzielenie liczb. ▢
Otwórzcie podręcznik na stronie 56. Wykonajcie zadanie 1 (ustnie). Jeśli nie opanowaliście jeszcze pamięciowo mnożenia, możecie skorzystać z tabliczki mnożenia.
Przeczytajcie uważnie treść zadania 2. Pomyślcie, jakie działania wykorzystamy, aby móc obliczyć ceny pojedynczych kwiatów?
Musimy zastosować dzielenie lub mnożenie z zastosowaniem okienka.
Obliczmy wspólnie cenę jednej gerbery:
Dane:
- cena bukietu: 18 zł
- ilość kwiatów w bukiecie: 3
Możemy policzyć to tak:
cena bukietu : liczba kwiatów = cena jednego kwiatka
18: 3= 6
lub za pomocą okienka:
3 x 6 = 18
W okienko musimy wpisać 6, ponieważ 3x6= 18.
Odp.: Jedna gerbera kosztowała 6 zł.
Policzcie teraz cenę jednego kwiatka w pozostałych bukietach wybranym przez siebie sposobem.
Gdy znamy już cenę każdego kwiatka, możemy odpowiedzieć na pytania:
Który kwiat kosztował najmniej? Który kwiat był najdroższy?
Przejdźmy do zadania 3. Sprawdźcie, czy wszystkie pomysły są właściwe? Obliczcie wybranym przez siebie sposobem. Możecie użyć liczmanów.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 47.
Zadanie 1
Przeczytajcie uważnie treść zadania. Zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytanie. Możecie wykonać rysunek pomocniczy.
Policzcie w pierwszej kolejności ilość sadzonek cukinii. Następnie ilość sadzonek dyni.
Porównajcie, których sadzonek było więcej? O ile więcej?
Jakie działanie musicie wykonać?
Po zapisaniu działań, obliczeniu, zapiszcie odpowiedź:
Odp.:
Wykonajcie pozostałe zadania. Pamiętacie metodę mnożenia większych liczb- mnożenie na palcach? Możecie śmiało z niej korzystać.
Powodzenia!
W ramach zajęć wychowania fizycznego zapraszam Was do zabaw i ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Ćwiczenia korygujące postawę:
- swobodne bujanie się na gałęziach drzew,
- zwis na gałęzi, chwytanie piłki stopami, podniesienie piłki ugiętymi nogami w górę, odrzucenie piłki jak najdalej od siebie,
- odbijanie piłki raz jedną, raz drugą ręką, w miejscu, marszu, biegu.
Do zobaczenia
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Dzień dobry ja w domu mam tą piosenkę.
OdpowiedzUsuńA zad 2 w zeszycie?
OdpowiedzUsuńTak, zadanie z podręcznika rozwiążcie w zeszycie.
Usuńproszę pani pani napisała w matematyce date 20202 a nie 2020
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńA zad 3 zrobić w zeszycie?
OdpowiedzUsuńZadanie 3 z podręcznika zróbcie ustnie. Chętni mogą zapisać w zeszycie.
Usuń