Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
7 V 2020 Lekcja
Temat: Kapelusz Pani Wrony.
Cel: Znam historię kapelusza Pani Wrony.
NaCoBeZu:
1. Wypełniam metryczkę lektury. ▢
2. Projektuję okładkę do lektury. ▢
3. Układam pytania do zdań. ▢
Zaprojektujcie okładkę do lektury, tak jak robiliście to w zeszycie lektur. Pamiętajcie, aby oprócz obrazka, umieścić tytuł, autora. Zamalujcie całą powierzchnię okładki. Do rysowania użyjcie tylko kredek. Tytuł i autora możecie zapisać mazakami, żelopisami.
Następnie wypełnijcie metryczkę. Jeśli macie książkę, znajdziecie tam wszystkie informacje.Jeśli nie, poszukajcie w internecie.
Metryczka książki
Tytuł:
Autor:
Ilustrator:
Wydawnictwo:
Miejsce i rok wydania:
Bohaterowie:
Danuta Parlak- autorka licznych książek dla dzieci i młodzieży, ale również autorka słuchowisk, sztuk teatralnych. Jest laureatką wielu nagród literackich. Jedną z ważniejszych jest nagroda w Konkursie na Książkę Roku IBBY 2015.
Najsłynniejsze książki i zbiory opowiadań pisarki to:
- "Tajemnicze notesy Tywonki",
- "Kapelusz Pani Wrony",
- "Zwariowana kałuża",
- "Pan Mruczek i Mysia Rodzina",
- "O Misiu, który szukał przyjaciela",
- "Lutek i ciotka Józefina",
- "Krokodyl",
- "Żyrafa i mrówka",
- "Obcy w lesie".
Akcja wszystkich opowiadań toczy się w lesie lub na łące.
Czy wszyscy poznali bohaterów omawianej lektury? Możecie jeszcze raz wysłuchać pierwszego opowiadania z książki „Kapelusz Pani Wrony” pod tym samym tytułem.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania (ustnie):
• Z czego była dumna Pani Wrona? • Co jej się przydarzyło? • Jak zareagowali mieszkańcy lasu? • Kto pomógł w odnalezieniu zguby? • Co się stało z kapeluszem?
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 9.
Przeczytajcie zdania z zadania 1. Zwróćcie uwagę na wyróżnione wyrazy. Ułóżcie pytania do zdań i je zapiszcie. Pamiętajcie o zakończeniu zdań prawidłowym znakiem interpunkcyjnym.
W zadaniu 2 czeka na Was zagadka- tajne hasło. Odszyfrujcie je. Czy wiecie, co ono oznacza?
Paryski szyk- to wyznacznik stylu i wzór w świecie mody (elegancja, klasa, dobra jakość i dobry gust).
Przeczytajcie zdania umieszczone w tabeli. Dopasujcie wypowiedzi do postaci, które je wypowiedziały.
Zapiszcie je w zeszycie według wzoru:
Wiatr żalił się.- "O wszystko się mnie oskarża!"
Pani
Wrona rozpaczała.
|
„Trzeba
wyznaczyć nagrodę za odnalezienie kapelusza.”
|
Wiewiórka
przeczuwała.
|
„Paryski
szyk! Prawdziwy paryski szyk!”
|
Lisica
się zachwycała.
|
„Uprowadzony!
Porwany! Skradziony!”
|
Barnaba
zdecydował.
|
„Może
mówiłam za cicho”.
|
Dzięcioł
marudził.
|
„Wiedziałam,
wiedziałam, że coś się stanie”.
|
Bronisława
martwiła się.
|
„Niespodziewane
spacery po lesie kończą się zwykle niespodziewanym katarem”.
|
Zapamiętaj!
Gdy cytujemy czyjąś wypowiedź, zapisujemy ją w cudzysłowie
„ ……”
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
7
V 2020
Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 7.
NaCoBeZu:
1.
Wpisuję prawidłowe liczby (dzielniki), aby wynik dzielenia był równy 7. ▢
2.
Rozwiązuję zadanie z treścią i zapisuję właściwą odpowiedź. ▢
Otwórzcie podręcznik na stronie 58.
Mnożenie do 50 macie już na pewno opanowane, dlatego myślę, że zadanie 1 będzie dla Was "bułką z masłem". Obliczcie w pamięci.
Przejdźmy do zadania 2. Przyjrzyjcie się, jak działanie 8x7 obliczały dzieci.
Sprawdźcie, kto obliczył poprawnie. Możecie wykorzystać wczorajsze paski- tylko dorysujcie po jednej kropce tak, aby na każdym pasku było po 7 kropek.
Czy coś zauważyliście w obliczeniach dzieci?
Jeśli dodamy liczby, przez które była mnożona liczba 7- w każdym przykładzie otrzymamy 8, czyli taką liczbę, przez którą należało pomnożyć liczbę 7 w przykładzie 8x7.
Zadanie 3
Przyjrzyjcie się, w jaki sposób można obliczyć wynik działania 9x7. Jaki wynik otrzymano? Możesz pomóc sobie licząc na palcach lub wykorzystując paski z kropkami.
Zadanie 4 wykonajcie w zeszycie.
Co wiemy z treści zadania?
Dane:
- liczba harcerzy- 7
- liczba wszystkich kanapek- 42
- rano każdy harcerz zjadł zjadł po 2 kanapki
- w południe każdy harcerz zjadł po 3 kanapki
Wykonajcie rysunek- każda kanapka, to jedna kropka. Narysujcie wszystkie kanapki, umawiając się, że będzie ich po 7 w każdym rzędzie (taka była liczba harcerzy) i jedno kółeczko będzie oznaczało jedną kanapkę.
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
Wiemy, że rano każdy harcerz zjadł po 2 kanapki, czyli możemy skreślić 2 rzędy po 7 kanapek.
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
Wiemy też, że w południe każdy harcerz zjadł po 3 kanapki, czyli możemy skreślić 3 rzędy po 7 kanapek.
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
Z rysunku możemy odczytać, że na wieczór zostało 7 kanapek. Wiedząc, że było 7 harcerzy, musimy liczbę kanapek podzielić przez liczbę harcerzy, czyli
7 :7= 1
Zapiszcie odpowiedź.
Dla matematycznych orłów- dla chętnych:
Zadanie 5
Wykonajcie obliczenia w kilku działaniach.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 49.
Zadanie 1
Odgadnijcie zasadę zapisu liczb i wpiszcie w kratki następne liczby.
Zadanie 2
Wpiszcie w kratki takie liczby, żeby wynik każdego działania był równy 7. Pamiętacie, że dzielenie jest odwrotnością mnożenia?
Zadanie 3
Zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytanie. Zastanówcie się, jakie działania należy wykonać, aby można było odpowiedzieć na pytanie.
Zapiszcie działania, obliczcie i napiszcie odpowiedź.
Wyzwanie dla matematycznych orłów- dla chętnych:
Zadanie 4.
Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia w piątek.
Wasza wychowawczyni Pani Ania
A mazaki mogą przebijać kartkę?
OdpowiedzUsuńTak. Nie może to być marker permanentny.
UsuńA Zad. 5 w zeszycie?
OdpowiedzUsuńDla chętnych- w zeszycie.
UsuńProszę Pani się pomyliło, bo robiliśmy na tej stronie.
OdpowiedzUsuńFaktycznie. Przepraszam, chodzi o stronę 49- zeszyt ćwiczeń z matematyki. Już zmienione.
Usuńss
OdpowiedzUsuń