poniedziałek, 18 maja 2020

Legenda a baśń

Witajcie, moi mili.

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

18 V 2020                                      Lekcja
Temat: Legenda a baśń.
Cel: Odróżniam baśnie od legend.
NaCoBeZu:
1. Poprawnie uzupełniam tabelę właściwymi częściami mowy.▢
2. Wklejam obrazki zgodnie z kolejnością wydarzeń w legendzie.▢
3. Powtarzam kroki i figury średniowiecznego tańca.▢
4. Wykonuję makietę grodu z wykorzystaniem dowolnego materiału.▢
Pytanie kluczowe:
W jaki sposób legendy przyczyniają się do poznawania naszej historii?

Otwórzcie link i wykonujcie zadania według instrukcji:

https://view.genial.ly/5ea146f8d407580db9e32d0b/presentation-legenda-a-basn?fbclid=IwAR2B-DJYumKMOJ-7yVaTA80-KyjKj9ZN_gYSXdQpH95wzJvRnD-6CBQ0lJw


   Do następnego zadania potrzebne będą dowolne klocki (mogą być różne rodzaje). Im więcej, tym lepiej. Waszym zadaniem jest zbudowanie średniowiecznego grodu. Do zabawy możecie zaprosić rodzeństwo lub innych członków rodziny. Możecie także zbudować rycerzy, mieszkańców. 
Czekam na zdjęcia Waszych budowli.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

18 V 2020                     Lekcja
Temat: Rozwiązuję zadania rozmaite.
NaCoBeZu:
1. Bezbłędnie wykonuję obliczenia na mnożenie w zakresie 100.
2. Wskazuję poprawną godzinę na zegarze.
3. Rozwiązuję zadania z treścią.

Otwórzcie podręcznik na stronie 67.  
Zadanie 1
Przeczytajcie treść zadania. Pomyślcie, jak Zosia może rozciąć duży prostokąt na 10 małych jednakowych prostokątów. Narysujcie duży prostokąt w zeszycie. Zaznaczcie na nim proponowane linie cięcia. Czy jest jeden sposób?

Pomyślcie, jak odpowiedzieć na ostatnie pytanie.

Mała podpowiedź: 
Jeśli kartka jest z jednej strony biała, a z drugiej czerwona, do wykonania jednej chorągiewki potrzeba dwóch prostokątów. 
Jakie działanie trzeba wykonać?

Jeśli zadanie sprawia Wam trudność, możecie wziąć kartkę, pociąć na małe prostokąty i układać chorągiewki.

Przejdźmy do zadania 2.
Zadanie wykonamy wspólnie. 
Przepiszcie treść zadania do zeszytu. Przeanalizujcie razem ze mną i zapisujcie po kolei działania.
Zaznaczcie dane na niebiesko, pytanie- na czerwono. 

Aby odpowiedzieć na pytanie, musimy od wszystkich flag (81 sztuk) odjąć liczbę flag sprzedanych. 

Czy wiemy, ile flag sprzedano? Nie. 

Musimy to obliczyć. Jak to zrobić? Mnożąc liczbę paczek przez liczbę flag w paczce. 

Czy wiemy, ile flag jest w jednej paczce? Nie.

Musimy obliczyć, ile flag było w jednej paczce.

Możemy to łatwo obliczyć.

Liczbę wszystkich flag, które były w sklepie, podzielić przez liczbę paczek, czyli:

81 : 9 = 9

Wiemy już, że w jednej paczce było 9 flag.
Znając liczbę flag w jednej paczce, możemy policzyć, ile flag zostało. 
Możemy zrobić to na dwa sposoby.

Pierwszy sposób:
Obliczamy, ile paczek zostało:
9 - 6 = 3
Obliczamy, ile flag było w paczkach, które zostały:
3 x 9 = 27

Drugi sposób:
Obliczamy, ile flag sprzedano:
6 x 9 = 54
Odejmujemy od początkowej liczby flag liczbę sprzedanych:
81 - 54 = 27

Możemy zapisać odpowiedź.

Spróbujcie udzielić poprawnej odpowiedzi w zadaniu 3. Możecie wykorzystać swój model zegara. Przypomnijcie sobie, ile minut ma kwadrans.

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 58.

Poćwiczcie mnożenie w zadaniu 1. Możecie wybrać dowolnie wybrany sposób mnożenia.. Odczytajcie hasło.

Rozwiązując zadanie 2 możecie skorzystać z modelu lub prawdziwego zegara.

Przejdźcie do zadania 4.

Zaznaczcie na niebiesko dane, na czerwono- pytanie. 
Zastanówcie się, czy musicie wykonać obliczenia, aby odpowiedzieć na pytanie?

Zadanie dla matematycznych orłów- dla chętnych
Zadanie 3
Możecie wykonać rysunek pomocniczy.

2 komentarze: