Czy wiecie, jak ważny jest dzisiaj dzień nie tylko dla Polski, ale całego świata? Co wydarzyło się 75 lat temu? Możecie spytać sie rodziców lub dziadków.
Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
8 V 2020 Lekcja
Temat: Piszemy instrukcję.
Cel: Wyjaśniam pojęcie instrukcja.
Utrwalam zasadę pisowni wyrazów ze zmiękczeniami.
NaCoBeZu:
1. Piszę instrukcję obsługi wybranego urządzenia. ▢
2. Projektuję kapelusz Pani Wrony. ▢
3. Wpisuję odpowiednie litery oznaczające spółgłoski miękkie. ▢
Pytanie kluczowe:
W jakich sytuacjach korzystamy z instrukcji?
Otwórzcie podręcznik na stronie 12. Przeczytajcie informacje w ramce. Postarajcie się jak najwięcej zapamiętać.
Zapiszcie w zeszycie krótką notatkę:
Instrukcja, to informacja o tym:
- jak coś wykonać,
- jak postępować,
- jak coś obsługiwać.
Przeczytajcie teraz "Instrukcję budowy gniazda dla młodych ptaków".
Weźcie teraz kartkę lub brudnopis i spróbujcie samodzielnie napisać instrukcję obsługi czajnika elektrycznego.
Możecie to zrobić na podstawie instrukcji z podręcznika.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 9. Ponumerujcie informacje i odczytajcie instrukcję obsługi pralki. Jeśli zadanie sprawia Wam trudność, możecie poradzić się rodziców.
Dziś utrwalimy zasady pisowni wyrazów ze zmiękczeniami.
Przeczytajcie i zapiszcie w zeszycie:
Spółgłoski: c, s, n, z, dz zmiękczamy kreską, jeśli:
- są ostatnią głoską w wyrazie, np.: brać, ryś koń, gałąź, łabędź,
- występuje po nich spółgłoska, np: ćma, śpi, słońce, źrebak, dźwięk.
Spółgłoski: c, s, n, z, dz zmiękczamy za pomocą "i", jeśli:
- występuje po nich samogłoska, np.: ciastko, siedem, niebo, ziemia, dziadek.
Zapoznajcie się z wyrazami z Bingo (strona 13, podręcznik). Przeczytajcie też wiersz.
Czas na zadanie 4 z zeszytu ćwiczeń, strona 10.
Zróbcie w zeszycie zadanie "z kropką".
Spróbujcie swoich sił w zadaniu 5.
Przeczytajcie rymowankę z zadania 6 zgodnie z poleceniem. Następnie wykonajcie zadanie "z kropką".
Wczorajsza przygoda Pani Wrony zakończyła się bardzo dobrze. W jej kapeluszu zamieszkali Państwo Ptaszkowie ze swoimi pisklętami.
Proponuję Wam zaprojektowanie i wykonanie nowego kapelusza dla Pani Wrony. Od Was zależy, jak go przystroicie. Pamiętajcie, że Pani Wrona to wielka elegantka. Lubi piękne ozdoby.
Obejrzyjcie film, w jaki sposób można wykonać podstawę kapelusza. Jest to instrukcja wykonania korony, ale śmiało możecie wykorzystać do wyczarowania kapelusza.
Na Wasze zdjęcia z kapeluszami na głowie czekam do wtorku.
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
8 V 2020 Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 8.
NaCoBeZu:
1. Właściwie wykonuję obliczenia związane z obliczaniem sum, różnic oraz zadania związane z obliczaniem wyników mnożenia i dzielenia przez 8. ▢
2. Rozwiązuję zadanie z treścią i zapisuję właściwą odpowiedź. ▢
Otwórzcie podręcznik na stronie 59.
Zadanie 1 z pewnością nie sprawi Wam większej trudności. Obliczcie w pamięci.
Przejdźmy do zadania 2. Obliczcie ile jest kropek w każdym rzędzie. Możecie wykorzystać wczorajsze paski z kropkami. Dorysujcie tylko kropki tak, aby na każdym pasku było po 8 kropek.
Przeczytajmy zadanie 3.
Aby móc odpowiedzieć na pierwsze pytanie, musimy w pierwszej kolejności policzyć ile reszty otrzymał Adam.
Obliczymy to w ten sposób:
100 - 60 = 40
Jak to policzyć? Możemy to zrobić za pomocą działania:
40 : 8= 5
Możemy udzielić odpowiedzi na pytanie:
Były to monety 5 zł.
Spróbujmy rozwiązać zadanie " z kropką".
Jak to policzyć?
Należy kwotę reszty podzielić przez 4:
40 : 4 = 10
Czy istnieje taki banknot?
Tak, istnieje taki banknot.
Zadania dla matematycznych orłów- dla chętnych ( zapiszcie w zeszycie).
Zadanie 4 i 5.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 50.
Polecenia są bardzo podobne do zadań, które wykonywaliście przedwczoraj i wczoraj. Myślę, że doskonale sobie poradzicie.
Poniżej możecie sprawdzić swoje matematyczne umiejętności:
Życzę Wam miłego weekendu. Pamiętajcie o obserwacji swojej rośliny i robieniu zdjęć. Czy zaobserwowaliście jakieś zmiany?
Pozdrawiam Was serdecznie
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Jest błąd, bo w "dziadku" "i" powinno być na niebiesko!
OdpowiedzUsuń