poniedziałek, 11 maja 2020

Nic w ogrodzie.


Witajcie, moi mili.

Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi na nowe wyzwania.

   Dziś w dalszym ciągu omawiamy lekturę "Kapelusz Pani Wrony". Napływają do mnie zdjęcia Waszych kapeluszy. Jestem pod wielkim wrażeniem.

   Zanim omówimy inne opowiadanie lektury, sprawdźcie swoją wiedzę na temat pierwszego opowiadania "Kapelusz Pani Wrony":

https://wordwall.net/pl/resource/1228055/kapelusz-pani-wrony-ja

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

11 V 2020                           Lekcja
Temat: Nic w ogrodzie.
Cel: Poznaję bohaterów fragmentu lektury „Kapelusz Pani Wrony- Nic w ogrodzie”.
NaCoBeZu:
1. Odpowiadam na pytania do tekstu.▢
2. Dokonuję refleksji na temat związany z wysłuchanym tekstem.▢
Pytanie kluczowe:
Czy należy udowadniać innym na siłę, że potrafimy coś zrobić, jeśli dobrze wiemy, że akurat tego nie umiemy?

   Skreślcie w każdej ramce litery tworzące tytuł opowiadania "Kapelusz Pani Wrony". Odczytajcie inne tytuły opowiadań z książki Danuty Parlak. Napiszcie te tytuły w zeszycie, pamiętając o zasadach pisowni.


KAWYPESTRLUSZAPASNIZWROEKNY 

KANPEICLUSZWPAONIGROWRODZIENY

KAMIKOPEŁAJ,CZYLILUSZHISTOPARIAPENIWNEGOWROBOCINYANA

  
   Słuchaliście audiobooka "Kapelusz Pani Wrony". Jeśli ktoś chciałby samodzielnie przeczytać opowiadanie "Nic w ogrodzie", zapraszam poniżej:

https://view.genial.ly/5e85eb6eeee04a0dac99b335/presentation-nic-w-ogrodzie

   Kim są bohaterowie rozdziału "Nic w ogrodzie?" Otwórzcie poniższy link: 
https://wordwall.net/pl/resource/1689275/kim-s%C4%85-bohaterowie-rozdzia%C5%82u-nic-w-ogrodzie-

   Na podstawie opowiadania odpowiedzcie na pytania i zapiszcie je w zeszycie.

1. Kto przyszedł do ogrodu wieczorem?
2. Jak wyglądał ogród, gdy przyszło do niego Nic?
3. Co potrafili robić bohaterowie opowiadania? Uzupełnijcie zdania.
Jeżyk Jerzyk potrafił......................................, Bracia Ropuchowie .............................................., kret Marcin.................................., Pająki......................... .
4. Co potrafiło robić Nic?


   Przesuwajcie się na pola zgodnie z kodem strzałkowym. Jeden układ strzałek w ramce prowadzi do jednej sylaby. Zacznijcie od pola z sylabą Nic. Odczytajcie zakodowany tekst i zapiszcie go w zeszycie.

po
na
wia
me
ja
luk
du
ło
bi
po
le
fa
się
pust
mu
li
da
ło.
pi
Nic
sud
kia
be
se
się
je
po
nie
gu
wia
ce
zos
sty
jak
ni
tu
be
li
tam
re
gu
dy
ba
tam,
ki
ty
ce
gdzie
de
ta
ze
coś
na
ke

←↑←←  ↓↓←↓  →→↓→↓  →↑↑→→↑   ↑→↑↑  ←←↓  

↓↓←←←↓  ↓→→→  ↑←←←←↓↓  ↑↑↑  →→  ↑→↑↑  ←←   ↓↓


Pamiętajcie, każdy z nas ma swoje mocne strony i talenty - jak zwierzęta z ogrodu. Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że coś co dla nas jest oczywiste i proste, może wydawać się innym trudne i godne podziwu...

Czy potraficie robić "coś"? Narysujcie lub napiszcie, co umiecie robić.

Czas na rozruszanie kości. Może spodoba się Wam ta zabawa? 



Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:


11 V 2020                                       Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 9.
NaCoBeZu:
1. Poprawnie uzupełniam liczbami słoneczko na dzielenie.▢
2. Poprawnie rozwiązuję zadanie z treścią.▢

   Otwórzcie podręcznik na stronie 60. Znacie już sposób mnożenia liczb przez 9. Dla przypomnienia możecie obejrzeć film, który przesłałam kilka dni temu.

Wykonajcie ustnie zadania 1 i 2- obliczcie na palcach.

   W zadaniu 3 Franek wypisał kolejne wyniki mnożenia liczb przez 9. Dostrzegł w nich jakąś prawidłowość. Jaką?

   Pamiętając, że dzielenie jest odwrotnością mnożenia, zastanówcie się, jak można rozwiązać zadanie 4. 

Zadanie dla matematycznych orłów- dla chętnych (zapisać w zeszycie)- zadanie 5.

Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 51. 
   Wykonajcie zadania 1, 2 i 3. Zastosujcie metodę mnożenia na palcach. Możecie także wykorzystać paski z dziewięcioma kropkami.

Zadanie dla matematycznych orłów- dla chętnych (zapisać w zeszycie)- zadanie 4.

Na dziś to już wszystko. 

Wasza wychowawczyni Pani Ania




1 komentarz: