Witajcie, moi mili.
Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi na nowe wyzwania.
Dziś w dalszym ciągu omawiamy lekturę "Kapelusz Pani Wrony". Napływają do mnie zdjęcia Waszych kapeluszy. Jestem pod wielkim wrażeniem.
Zanim omówimy inne opowiadanie lektury, sprawdźcie swoją wiedzę na temat pierwszego opowiadania "Kapelusz Pani Wrony":
https://wordwall.net/pl/resource/1228055/kapelusz-pani-wrony-ja
Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:
11 V 2020 Lekcja
Temat: Nic w ogrodzie.
Cel: Poznaję bohaterów fragmentu lektury
„Kapelusz Pani Wrony- Nic w ogrodzie”.
NaCoBeZu:
1.
Odpowiadam na pytania do tekstu.▢
2.
Dokonuję refleksji na temat związany z wysłuchanym tekstem.▢
Pytanie kluczowe:
Czy
należy udowadniać innym na siłę, że potrafimy coś zrobić, jeśli dobrze wiemy,
że akurat tego nie umiemy?
Skreślcie w każdej ramce litery tworzące tytuł opowiadania "Kapelusz Pani Wrony". Odczytajcie inne tytuły opowiadań z książki Danuty Parlak. Napiszcie te tytuły w zeszycie, pamiętając o zasadach pisowni.
KAWYPESTRLUSZAPASNIZWROEKNY
KANPEICLUSZWPAONIGROWRODZIENY
KAMIKOPEŁAJ,CZYLILUSZHISTOPARIAPENIWNEGOWROBOCINYANA
Słuchaliście audiobooka "Kapelusz Pani Wrony". Jeśli ktoś chciałby samodzielnie przeczytać opowiadanie "Nic w ogrodzie", zapraszam poniżej:
https://view.genial.ly/5e85eb6eeee04a0dac99b335/presentation-nic-w-ogrodzie
Kim są bohaterowie rozdziału "Nic w ogrodzie?" Otwórzcie poniższy link:
https://wordwall.net/pl/resource/1689275/kim-s%C4%85-bohaterowie-rozdzia%C5%82u-nic-w-ogrodzie-
Na podstawie opowiadania odpowiedzcie na pytania i zapiszcie je w zeszycie.
1. Kto przyszedł do ogrodu wieczorem?
2. Jak wyglądał ogród, gdy przyszło do niego Nic?
3. Co potrafili robić bohaterowie opowiadania? Uzupełnijcie zdania.
Jeżyk Jerzyk potrafił......................................, Bracia Ropuchowie .............................................., kret Marcin.................................., Pająki......................... .
4. Co potrafiło robić Nic?
Przesuwajcie się na pola zgodnie z kodem strzałkowym. Jeden układ strzałek w ramce prowadzi do jednej sylaby. Zacznijcie od pola z sylabą Nic. Odczytajcie zakodowany tekst i zapiszcie go w zeszycie.
po
|
na
|
wia
|
me
|
ja
|
luk
|
du
|
ło
|
bi
|
po
|
le
|
fa
|
się
|
pust
|
kę
|
mu
|
li
|
da
|
ło.
|
pi
|
Nic
|
sud
|
kia
|
be
|
se
|
się
|
je
|
po
|
nie
|
gu
|
wia
|
ce
|
zos
|
sty
|
kę
|
jak
|
ni
|
tu
|
be
|
li
|
tam
|
re
|
gu
|
dy
|
ba
|
tam,
|
ki
|
ty
|
ce
|
gdzie
|
de
|
ta
|
ze
|
coś
|
na
|
ke
|
←↑←← ↓↓←↓ →→↓→↓ →↑↑→→↑ ↑→↑↑ ←←↓
↓↓←←←↓ ↓→→→ ↑←←←←↓↓ ↑↑↑ →→ ↑→↑↑ ←← ↓↓
Pamiętajcie, każdy z nas ma swoje mocne strony i talenty - jak zwierzęta z ogrodu. Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że coś co dla nas jest oczywiste i proste, może wydawać się innym trudne i godne podziwu...
Czy potraficie robić "coś"? Narysujcie lub napiszcie, co umiecie robić.
Czas na rozruszanie kości. Może spodoba się Wam ta zabawa?
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
11
V 2020
Lekcja
Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 9.
NaCoBeZu:
1.
Poprawnie uzupełniam liczbami słoneczko na dzielenie.▢
2.
Poprawnie rozwiązuję zadanie z treścią.▢
Otwórzcie podręcznik na stronie 60. Znacie już sposób mnożenia liczb przez 9. Dla przypomnienia możecie obejrzeć film, który przesłałam kilka dni temu.
Wykonajcie ustnie zadania 1 i 2- obliczcie na palcach.
W zadaniu 3 Franek wypisał kolejne wyniki mnożenia liczb przez 9. Dostrzegł w nich jakąś prawidłowość. Jaką?
Pamiętając, że dzielenie jest odwrotnością mnożenia, zastanówcie się, jak można rozwiązać zadanie 4.
Zadanie dla matematycznych orłów- dla chętnych (zapisać w zeszycie)- zadanie 5.
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na stronie 51.
Wykonajcie zadania 1, 2 i 3. Zastosujcie metodę mnożenia na palcach. Możecie także wykorzystać paski z dziewięcioma kropkami.
Zadanie dla matematycznych orłów- dla chętnych (zapisać w zeszycie)- zadanie 4.
Na dziś to już wszystko.
Wasza wychowawczyni Pani Ania
Skończyłam. Oliwia
OdpowiedzUsuń